x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Suzuki Swift, micul consumator

Suzuki Swift, micul consumator

de Cătălin F. Vărzaru    |    29 Iun 2015   •   07:31
Suzuki Swift, micul consumator

Suzuki Swift este un super­mini pe care producătorul japonez l-a gândit pentru lupta într-un segment de oraş foarte disputat. Am urcat în noul Swift cu dorinţa de a descoperi cât de mult a evolu­at un model pe care l-am condus timp de zece ani. Am constatat că noua maşină de la Suzuki se ridică la nivelul ştachetei ridicate de industria auto din aceste zile, dar nu am putut să nu mă mir de câtă benzină a consumat mica maşinuţă după o cursă de 130 de kilometri prin oraş.

Swift este un model pe care japonezii l-au introdus în 1983. Sub diferie denumiri, dar sub aceeaşi formă, au împânzit Pământul cu el din SUA, unde a purtat numele de Geo Metro, până în Australia, unde s-a numit Holden. Eu mi-am cumpărat unul prin 2002, un model fabricat la unguri, de care m-am despărţit acum câţiva ani ca de o maşină a cărei întreţinere m-a costat aproape nimic altceva decât benzina şi uleiul, când îmi aduceam aminte. Fără prea mari pretenţii, micul Swift m-a purtat de la Geneva la Atena cu un consum de cinci litri la sută pentru o motorizare de 85 de cai-putere la un motor de 1.290 de cc. Ce am descoperit la nepotul vechiului meu Swift. În primul rând că a evoluat foarte mult. De la forma rotunjită dotată cu lumini de zi cu LED, la modă, până la un interior bine finisat, comod, dar parcă nu atât de spaţios ca al bunicului său. De ce? Pentru că lumea auto a evoluat în ultimii 30 de ani, producătorii simţind nevoia să aducă pe piaţă noi segemente de autoturisme pentru a satisface toate gusturile consumato­rului, cu o marjă mult mai mare de profit. Am remarcat că noul Swift a devenit ceva mai agil decât predecesorul său, accentul pe sportivitate şi manevrabilitate crescându-i noului model capacităţile de oraş. Foarte înfipt, Suzuki exploatează la maximum puterea celor 94 de cai. Chiar dacă are un cuplu de doar 118 Nm, raportat la cele 1.020 de kg, Swift reuşeşte un sprint până la 100 de km/h în 12,3 secunde. Am remarcat suspensia care, deşi e capabilă să preia eforturile reprizelor sportive, este suficient de comodă pentru drumurile din Bucureşti, aşa desfundate cum sunt ele. Totuşi, m-a dezamăgit consumul destul de mare înregistrat de computerul de bord, undeva între 9 şi 12 litri în regim de oraş, în funcţie de regimul de condus şi de trafic. Am avut ceva emoţii după ce, cu aproape jumătate de rezervor (conform indicatorului - vreo 18 de litri de benzină), abia ce am reuşit să parcurg 130 de km, dacă ţinem cont de faptul că am mers pe roşu vreo 20 de km.

Interior atent finisat

Interiorul este bine finisat şi are parte, la cei 12.500 de euro cu TVA, preţ promoţional, de o serie minimă de gadgeturi care fac viaţa mai uşoară, cum ar fi un sistem keyless, senzori de parcare, cruise control sau scaune încălzite. Swift primeşte un mare punct pentru sistemul de sunet excelent, cu şase incinte acustice şi conectare prin port de USB. Păcat că nu am reuşit să conectez şi telefonul la bluetooth, inclusiv pentru redarea audio, meniul complicat făcându-mă să aban­donez operaţiunea. Tot în seria micilor probleme am remarcat o uşă care scârţâia sau care se închidea mai greu, asta la doar 5.000 de km. Spaţiul interior este comod pentru pasageri, însă la niveul portbagajului este de doar 211 litri, ce-i drept poate ajunge la 908 litri dacă îţi pui în minte să umpli maşina la maximum. Ar fi de adăugat că pentru 12.500 de euro puteţi achiziţiona o maşină cu normă de poluare Euro 6 care a obţinut cinci stele la testele EuroNcap.

_____________

Cum ne alegem anvelopa

În primul rând, trebuie să ţinem cont de recomandările producătorului. O anvelopă mai lată decât cea prevăzută în cartea maşinii va obosi cutia de viteze în încercarea de a transfera cât mai multă putere. În al doilea rând, este de preferat o anvelopă nouă de la un producător mai slab, decât un second-hand premium. E foarte important să vă uitaţi la data de fabricaţie, chiar dacă este vorba de o anvelopă nouă. Este posibil ca aceasta să fi stat uitată prin depozit ani de zile. Data de fabricaţie se găseşte pe late­ralul anvelopei şi este formată din două grupuri de cifre, săptămâna în care a ieşit de pe bandă şi anul.


×
Subiecte în articol: siziki swift