x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie 35 de milioane de euro, investiţii în salubritate

35 de milioane de euro, investiţii în salubritate

de Elena Stan    |    02 Iul 2009   •   00:00
35 de milioane de euro, investiţii în salubritate
Sursa foto: Vlad Dumitrescu/Jurnalul Naţional

Romprest a investit 35 de milioane de euro anul trecut pentru îmbunătăţirea condiţiilor de lucru şi pentu protejarea mediului în­conjurător, a declarat ieri Florin Bolchiş, vicepreşedintele companiei Romprest.



"Anul trecut am achiziţionat utilaje în valoare de 16 milioane de euro, am cumpărat europubele de 2,5 milioane de euro, am achiziţionat un teren în valoare de 8 milioane de euro pe care vrem să dezvoltăm un Centru Verde Romprest, în care vom investi 20 de milioane de euro etc. Cele 75.000 de europubele au fost distribuite gratuit către populaţie şi au fost realizate 80 de puncte fixe de colectare selectivă în Sectorul 1 din Bucureşti", ne-a declarat Florin Bolchiş.
Criza economică afectează inclusiv societăţile de salubritate, spune Bolchiş.

"Cifra de afaceri consolidată pentru 2008 fost de 386 de milioane de lei, iar profitul net de 16 milioane de lei. Pentru anul acesta, pe fondul crizei economice simţim o încetinire a activităţii, ceea ce ne-a determinat să estimăm o cifră de afaceri în scădere faţă de anul trecut, ajungând la 320 de milioane de lei", a explicat oficialul Romprest. Bolchiş a spus că, în ciuda efectelor crizei, conducerea companiei nu a luat în calcul reducerea numărului de salariaţi.

"Chiar şi în aceste condiţii, de criză, reducerea numărului de salariaţi nu face parte din politica noastră. Vrem să păstrăm toţi cei 6.000 de angajaţi şi nu am luat în calcul o reducere a salariilor, momentan", a declarat Bolchiş.

SERVICII
Din cele patru mari direcţii pe care se axează activitatea Romprest, anul acesta compania a decis să externalizeze serviciile Drumuri, res­pectiv construcţia şi întreţinerea drumurilor, pre­cum şi estetica rutieră.

"Cea mai mare parte a activităţii noastre se axează pe serviciile de Salubritate, respectiv salubrizare urbană stradal şi populaţie, urmând cele de curăţenie interioară şi exterioară a clădirilor şi serviciile de mentenanţă a clădirilor, precum şi serviciile de Security, respectiv pază, monitori­zare şi transport valori", a explicat Florin Bol­chiş.

Locuitorii Sectorului 1 din Capitală pot confirma că de când Romprest se ocupă de salubritate străzile sunt mai curate, au fost mon­tate coşuri de gunoi, a fost mărită frec­venţa cu care se ridică gunoiul etc. "Avem un an de când ne ocupăm de curăţenie în Sectorul 1. Vreau să vă spun că avem cereri de reducere a frecvenţei maşinilor pe teren, deoarece am început să deranjăm populaţia. Avem 800 de oameni care se ocupă de curăţenia pe străzi 24 de ore din 24", a spus Bolchiş.

CENTRUL VERDE
Colectarea selectivă a deşeurilor nu are re­zul­tate îmbucurătoare, deoarece populaţia încă nu conştientizează ce înseamnă separarea deşeurilor. "Cantitatea de deşeuri selectate la punctele de colectare fixe este foarte mică. Din toamnă vom demara prin grădiniţe şi şcoli o nouă campanie de informare cu privire la co­lec­tarea selectivă a deşeurilor.

Noi vrem ca din de­şeuri să producem energie electrică, iar acest lucru necesită o atenţie sporită cu privire la natura deşeurilor. Dacă acestea sunt umede, riscăm să stricăm maşinile, ceea ce nu este foarte bine", ne-a explicat Marin Necula, directorul executiv al Romprest.

×
Subiecte în articol: economic milioane