Interzicerea fumatului in locurile publice in tarile europene a devenit o mina de aur pentru companiile farmaceutice care "bombardeaza" piata cu produse antifumat.
FLORINA ZAINESCU
JOS TUTUNUL! Compania britanica GlaxoSmithKline a lansat luni o campanie de marketing pe piata italiana pentru produsele sale de acest gen, in acelasi timp in care Italia a intrat pe lista tarilor in care fumatul in locurile publice este interzis, informeaza Financial Times. Campania, pentru care firma a alocat cinci milioane de euro, vizeaza cresterea vanzarilor la produsele NiQuitin, respectiv gume de mestecat si plasturi care contin nicotina.
PROFIT. "Grupurile farmaceutice incearca sa profite de pe urma pierderilor rivalilor din sectorul produselor din tutun", remarca Financial Times. Vanzarile GlaxoSmithKline in Irlanda au crescut cu 36%, dupa ce autoritatile din aceasta tara au interzis fumatul in locurile publice, in martie 2004, ceea ce a determinat o mare parte a populatiei fumatoare sa incerce sa renunte la acest obicei. Si Pfizer, cel mai mare producator mondial de produse farmaceutice, a anuntat un avans semnificativ al vanzarilor produselor din gama Nicoret in Europa, inclusiv pe piata germana - unde accizele la tutun au fost recent majorate.
DEPENDENTA
|
GlaxoSmithKline sustine ca sansele ca un fumator sa se lase de fumat fara nici un fel de asistenta sunt de circa 5%, ele dublandu-se in cazul in care acesta apeleaza la produse de tipul NiQuitin. Iar daca eforturile sunt insotite si de asistenta psihologica, posibilitatea de a renunta creste la 26%. Unii observatori au atras insa atentia asupra faptului ca fumatorii ajung sa fie dependenti de produsele pe baza de nicotina, la fel cum erau dependenti si de tigari, scriu jurnalistii straini. Totusi, majoritatea admit ca impactul asupra sanatatii al unor astfel de produse este mai redus.
|
Citește pe Antena3.ro