x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Bani mai mulţi pentru Bechtel

0
Autor: Elena Stan 12 Ian 2008 - 00:00
Bani mai mulţi pentru Bechtel Rompres/


Suma alocată anul acesta de Ministerul Transporturilor pentru lucrările la Autostrada Transilvania este de 520 de milioane de euro. Aceasta este de circa trei ori mai mare decât cea din 2007.

Suma alocată anul acesta de Ministerul Transporturilor pentru lucrările la Autostrada Transilvania este de 520 de milioane de euro. Aceasta este de circa trei ori mai mare decât cea din 2007.

Lucrările la Autostrada Transilvania se derulează pe repede înainte. Reprezentanţii companiei americane Bechtel au cerut o sumă de 2,5 ori mai mare decât cea alocată de Minis­terul Transporturilor anul trecut, ajungând la 480 de milioane de euro. Având în vedere ritmul în care s-a lucrat în 2007, Ministerul Transporturilor a considerat necesar să le dea mai mult decât au solicitat, suma alocată pentru 2008 ridicându-se la circa 520 de milioane de euro. În lunile august şi septembrie din 2007, ritmul cheltuielilor la Autostrada Transilvania a fost de peste un mi­lion de euro pe zi. “Iniţial, Bechtel a solicitat 480 de milioane de euro, dar noi vom aloca un buget de circa 520 de milioane de euro pentru acest an”, a declarat Dorin Debucean, directorul general adjunct al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNANDR). Pentru lucrările realizate anul trecut, compania Bechtel a primit 185 de milioane de euro de la Ministerul Transporturilor.

 

LUCRĂRI. Suma alocată de autorităţi pentru Autostrada Transilvania este mai mare anul acesta, deoarece două tronsoane ale acesteia, respectiv Câmpia Turzii – Gilău (52 de kilometri) şi Suplacu de Barcău – Borş (64 de kilometri), urmează să fie finalizate anul acesta. Autostrada va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere, termenul de punere în funcţiune fiind anul 2012. Mai mult, tot anul acesta vor începe lucrările la încă două tronsoane ale autostrăzii, respectiv tronsonul Mihăileşti – Suplacu de Barcău şi tronsonul Gilău – Mihăileşti. “În luna martie vor începe lucrările la tronsonul 3B, între Mihăileşti şi Suplacu de Barcău (76 de kilometri), al treilea tronson pe care se va lucra. În decembrie, consultantul a început să lucreze pe teren, studiul de feza­bilitate a fost refăcut şi se lucrează la proiectul tehnic, astfel încât, în martie, Bechtel să înceapă lucrările”, a explicat Dorin Debucean. Tronsonul Mihăileşti – Suplacu de Barcău va costa 489 de milioane de euro şi urmează să fie dat în folosinţă la 31 decembrie 2011, iar lucrările la tronsonul 3 A, Gilău – Mihăileşti, cu o lungime de 24 de kilometri, vor costa 149 de milioane de euro, urmând ca lucrările să se finalizeze la 31 decembrie 2011. “Compania Search Corporation va reface studiul de fezabilitate, iar lucrările ar putea demara în septembrie 2008”, a explicat Dorin Debucean.

 

Costuri

Costurile de construcţie pentru Autostrada Transilvania s-ar putea dubla de la 2,2 mi­liarde de euro la peste 4 miliar­de de euro, asta deoarece materia­le­le de construcţii şi terenurile se achiziţionează la alt preţ decât era preconizat. Mai mult, în stu­diul de fezabilitate iniţial nu au fost incluse viaducte şi alte construcţii costisitoare. În plus, în contractul cu firma americană Bechtel există unele clauze ce vor afecta costurile finale. “Este posibilă o dublare a costurilor. Sigur este faptul că proiectul va costa mai mult, pentru că în stu­diul de fe­zabilitate nu au fost pre­văzute mai multe costuri. De exemplu, nu a fost prevăzut viaductul de 3 kilometri între Su­pla­cu de Barcău şi Borş, care va costa 60 de milioane de euro”, a spus Mihai Grecu, directorul ge­ne­ral al Companiei de Drumuri. Cei 415 km de autostradă ar trebui realizaţi în 2012.

elena.stan@jurnalul.ro

Citeşte mai multe despre:   economic,   anul,   lucrările,   milioane,   bechtel,   kilometri,   autostrada transilvania

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Guvernul a adoptat a treia rectificare bugetară din acest an

Guvernul a adoptat a treia rectificare bugetară din acest an
Guvernul a adoptat a treia rectificare bugetară din acest an, construită pe o contracție economică de 4,2% și un PIB nominal de 1.050 miliarde lei. Deficitul bugetului general consolidat se majorează cu 5 miliarde...

Undă verde pentru cooperarea nucleară cu SUA

Undă verde pentru cooperarea nucleară cu SUA
Acordul Interguvernamental între SUA și România privind cooperarea în domeniul nuclear-civil a primit avizul din partea Comisiei Europene. Avizul permite autorităților române să continue demersurile în vederea...

Ministerul Finanţelor a împrumutat 461 mil. lei de la bănci

Ministerul Finanţelor a împrumutat 461 mil. lei de la bănci
Ministerul de Finanţe a redeschis o emisiune de titluri scadentă în septembrie 2031 şi s-a împrumutat cu 161 mil. lei peste nivelul de 300 mil. lei programat, la o dobândă anuală de 3,42%,...

Astăzi începe primul târg din România dedicat exclusiv cercetării alimentare

Astăzi începe primul târg din România dedicat exclusiv cercetării alimentare
În perioada 23-27 noiembrie, timp de 5 zile vor avea loc prezentările lucrărilor științifice, susținute de cei peste 45 de cercetători și specialiști care s-au înscris la eveniment. De asemenea, în fiecare...

Eșalonarea datoriilor la Fisc s-a simplificat

Eșalonarea datoriilor la Fisc s-a simplificat
Acordarea eșalonării la plată a datoriilor restante către bugetul de stat se va obține printr-o procedură nouă, simplificată față de variantele anterioare, anunță Agenția Națională de Administrare...

Începe Târgul Internațional INOVALIMENT

Începe Târgul Internațional INOVALIMENT
Senatul Științific al Fundației Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României organizează, în perioada 23-27 noiembrie 2020, prima ediție a Târgului Internațional de Invenții și Inovații din domeniul Alimentar...

Uniunea Europeană intră în „epoca lemnului”

Uniunea Europeană intră în „epoca lemnului”
Obiectivele ambițioase de transformare a Uniunii Europene (UE) într-o zonă neutră din punct de vedere climatic până în anul 2050 și de reducere a 55% emisiile de gaze cu efect de seră până în anul 2030...

Vânzările de mașini eco au crescut cu peste 15% în primele 10 luni din 2020

Vânzările de mașini eco au crescut cu peste 15% în primele 10 luni din 2020
Românii au început să cumpere autovehicule eco. Vânzările au crescut cu 15,15% în primel zece luni din acest an, comparativ cu același interval din 2019, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi...

Marcu (ASF): BVB, hub regional strategic

Marcu (ASF): BVB, hub regional strategic
Bursa de Valori București (BVB) „trebuie să își asume un rol regional mai pronunțat, să devină un hub regional strategic pentru celelalte piețe financiare din spațiul sud-est european”, a declarat Nicu...

Taxă nouă: 50 de bani la doza de bere

Taxă nouă: 50 de bani la doza de bere
Ministerul Mediului a elaborat un proiect de act normativ care reglementează sistemul de garanție-returnare (SGR) pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 ș...

Problema autostrăzilor: forța constructorilor, bătută de 5 ori de promisiunile politicienilor

Problema autostrăzilor: forța constructorilor, bătută de 5 ori de promisiunile politicienilor
Cu cât eşecurile sunt mai mari, cu atât sunt mai bombastice promisiunile partidelor în campaniile electorale. Politicienii se întrec în a ne vinde visuri în goana după voturi, deşi ştiu că acestea se vor...

ANALIZĂ ZF: Industria textilă a pierdut 150.000 de locuri de muncă din 2008

ANALIZĂ ZF: Industria textilă a pierdut 150.000 de locuri de muncă din 2008
Industria textilă a pierdut 150.000 de locuri de muncă din 2008 până azi, iar pandemia dă o lovitură dură acestui sector dependent de marile nume din moda internaţională. România produce haine, fibre textile...

Bugetarii, feriți de criză

Bugetarii, feriți de criză
Pandemia nu va avea efecte economice asupra sectorului bugetar nici în 2020, nici în 2021, reiese din cele mai recente estimări ale Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză (CNSP). La stat, angajații vor fi...

Cât de productivi sunt angajații care muncesc de acasă

Cât de productivi sunt angajații care muncesc de acasă
Munca de acasă a crescut productivitatea angajaților în 30% dintre companii, iar pentru 44% a rămas constantă, arată Raportul HR Barometru al PwC România pe luna octombrie. Pentru 76% dintre...

Granturi pentru capital de lucru de 1 miliard

Granturi pentru capital de lucru de 1 miliard
Bugetul schemei 2 (granturi pentru capital de lucru de până la 150.000 de euro acordate întreprinderilor mici şi mijlocii) a fost suplimentat cu 650 milioane de euro, până la 1 miliard de euro. Guvernul a aprobat...
Serviciul de email marketing furnizat de