x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Bani mai mulţi pentru Bechtel

0
Autor: Elena Stan 12 Ian 2008 - 00:00
Bani mai mulţi pentru Bechtel Rompres/


Suma alocată anul acesta de Ministerul Transporturilor pentru lucrările la Autostrada Transilvania este de 520 de milioane de euro. Aceasta este de circa trei ori mai mare decât cea din 2007.

Suma alocată anul acesta de Ministerul Transporturilor pentru lucrările la Autostrada Transilvania este de 520 de milioane de euro. Aceasta este de circa trei ori mai mare decât cea din 2007.

Lucrările la Autostrada Transilvania se derulează pe repede înainte. Reprezentanţii companiei americane Bechtel au cerut o sumă de 2,5 ori mai mare decât cea alocată de Minis­terul Transporturilor anul trecut, ajungând la 480 de milioane de euro. Având în vedere ritmul în care s-a lucrat în 2007, Ministerul Transporturilor a considerat necesar să le dea mai mult decât au solicitat, suma alocată pentru 2008 ridicându-se la circa 520 de milioane de euro. În lunile august şi septembrie din 2007, ritmul cheltuielilor la Autostrada Transilvania a fost de peste un mi­lion de euro pe zi. “Iniţial, Bechtel a solicitat 480 de milioane de euro, dar noi vom aloca un buget de circa 520 de milioane de euro pentru acest an”, a declarat Dorin Debucean, directorul general adjunct al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNANDR). Pentru lucrările realizate anul trecut, compania Bechtel a primit 185 de milioane de euro de la Ministerul Transporturilor.

 

LUCRĂRI. Suma alocată de autorităţi pentru Autostrada Transilvania este mai mare anul acesta, deoarece două tronsoane ale acesteia, respectiv Câmpia Turzii – Gilău (52 de kilometri) şi Suplacu de Barcău – Borş (64 de kilometri), urmează să fie finalizate anul acesta. Autostrada va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere, termenul de punere în funcţiune fiind anul 2012. Mai mult, tot anul acesta vor începe lucrările la încă două tronsoane ale autostrăzii, respectiv tronsonul Mihăileşti – Suplacu de Barcău şi tronsonul Gilău – Mihăileşti. “În luna martie vor începe lucrările la tronsonul 3B, între Mihăileşti şi Suplacu de Barcău (76 de kilometri), al treilea tronson pe care se va lucra. În decembrie, consultantul a început să lucreze pe teren, studiul de feza­bilitate a fost refăcut şi se lucrează la proiectul tehnic, astfel încât, în martie, Bechtel să înceapă lucrările”, a explicat Dorin Debucean. Tronsonul Mihăileşti – Suplacu de Barcău va costa 489 de milioane de euro şi urmează să fie dat în folosinţă la 31 decembrie 2011, iar lucrările la tronsonul 3 A, Gilău – Mihăileşti, cu o lungime de 24 de kilometri, vor costa 149 de milioane de euro, urmând ca lucrările să se finalizeze la 31 decembrie 2011. “Compania Search Corporation va reface studiul de fezabilitate, iar lucrările ar putea demara în septembrie 2008”, a explicat Dorin Debucean.

 

Costuri

Costurile de construcţie pentru Autostrada Transilvania s-ar putea dubla de la 2,2 mi­liarde de euro la peste 4 miliar­de de euro, asta deoarece materia­le­le de construcţii şi terenurile se achiziţionează la alt preţ decât era preconizat. Mai mult, în stu­diul de fezabilitate iniţial nu au fost incluse viaducte şi alte construcţii costisitoare. În plus, în contractul cu firma americană Bechtel există unele clauze ce vor afecta costurile finale. “Este posibilă o dublare a costurilor. Sigur este faptul că proiectul va costa mai mult, pentru că în stu­diul de fe­zabilitate nu au fost pre­văzute mai multe costuri. De exemplu, nu a fost prevăzut viaductul de 3 kilometri între Su­pla­cu de Barcău şi Borş, care va costa 60 de milioane de euro”, a spus Mihai Grecu, directorul ge­ne­ral al Companiei de Drumuri. Cei 415 km de autostradă ar trebui realizaţi în 2012.

elena.stan@jurnalul.ro

Citeşte mai multe despre:   economic,   anul,   lucrările,   milioane,   bechtel,   kilometri,   autostrada transilvania

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

VIDEO. Cîțu, despre modificarea perspectivei de țară de către agenția de rating S&P: Schimbarea de la negativ la stabil arată că deciziile luate de Guvernul pe care îl conduc au fost bune

VIDEO. Cîțu, despre modificarea perspectivei de țară de către agenția de rating S&P: Schimbarea de la negativ la stabil arată că deciziile luate de Guvernul pe care îl conduc au fost bune
Premierul Florin Cîțu a afirma că modificarea perspectivei de țară de către agenția de rating S&P este o veste „fantastică”. Acesta a afirmat că „eroii din economia românească sunt antreprenorii”....

Motoarele pe benzină pierd tot mai mult teren în faţa electricelor şi hibridelor

Motoarele pe benzină pierd tot mai mult teren în faţa electricelor şi hibridelor
Doar una din patru maşini noi înmatriculate pe piaţa locală mai este pe motorină, faţă de una din trei în 2018, potrivit datelor potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a...

Vești bune. Standard & Poor's modifică ratingul României la „stabil”

Vești bune. Standard & Poor's modifică ratingul României la „stabil”
Agenția de rating Standard & Poor's a anunțat îmbunătățirea perspectivei de la "negativ" la "stabil" aferentă ratingului acordat datoriei guvernamentale a României. Agenția de rating Standard &...

Disponibilizări la o mare companie românească. Vor pleca 1400 de persoane

Disponibilizări la o mare companie românească. Vor pleca 1400 de persoane
CFR Marfă vrea să reducă în acest an numărul de angajaţi cu 1400 de persoane, faţă de nivelul de la finele lui 2020, şi estimează un câştig mediu lunar, pe baza cheltuielilor de natură salarială, de 4.861...

Dacia pe val. Vânzările în Europa au crescut cu peste 67% în martie 2021

Dacia pe val. Vânzările în Europa au crescut cu peste 67% în martie 2021
Vânzările automobilelor Dacia în Europa au crescut cu 67,4% în luna martie 2021. Cota de piaţă a producătorului a urcat la 2,5%, de la 2,4% în aceeași perioadă din 2020,...

Comerțul cu ridicata a crescut cu 4,8% în primele două luni din 2021

Comerțul cu ridicata a crescut cu 4,8% în primele două luni din 2021
Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata, cu excepţia autovehiculelor şi motocicletelor, a crescut în primele două luni din acest an faţă de aceeași perioadă din 2020, ca serie brută...

Ce spune Mugur Isărescu despre reducerea dobânzii de politică monetară și inflație

Ce spune Mugur Isărescu despre reducerea dobânzii de politică monetară și inflație
Guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, anunță că nu va mai fi redusă dobânda de politică monetară iar instituția pe care o conduce va asigura flexibilitatea țintei de...

Guvernul renunță la managementul performant. Salarii secrete în companiile naționale din energie

Guvernul renunță la managementul performant. Salarii secrete în companiile naționale din energie
După ce PSD a încercat să politizeze marile companii din energie, acum și noul guvern a început să înlăture de la conducere mangementul performant și să impună directori afilați politic, fără pregătire pro...

Dancă: Compensarea cu 20% a pierderilor din industria HoReCa a fost aprobată de Comisia Europeană

Dancă: Compensarea cu 20% a pierderilor din industria HoReCa a fost aprobată de Comisia Europeană
Schema de ajutor pentru compensarea cu 20% a pierderilor din industria HoReCa a fost aprobată de Comisia Europeană, anunță deputatul PNL Ionel Dancă, fost șef al Cancelariei premierului Ludovic Orban, scrie...

ANCOM: Traficul de internet pe rețele fixe a crescut cu 51% în 2020

ANCOM: Traficul de internet pe rețele fixe a crescut cu 51% în 2020
Traficul de internet în reţelele fixe din România a avut o creștere de 51% în 2020, comparativ cu perioada anterioară. Și în reţelele mobile avansul a fost de 30%,...

Un nou director general la CFR Călători

Un nou director general la CFR Călători
Compania CFR Călători va avea un nou director general în persoana lui Ovidiu Vizante. Acesta se va afla la conducerea societății din data de 20 aprilie, anunță Ministerul Transporturilor şi...

Se iau bani de la meseriile esențiale: medici, profesori și polițiști

Se iau bani de la meseriile esențiale: medici, profesori și polițiști
În numele egalității din Legea Salarizării, Guvernul pregătește scăderi importante de venituri. Cei mai afectați bugetari vor fi medicii și personalul medical, profesorii și polițiștii. Sindicatele din cele...

Liber la dat cu draga la vongole

Liber la dat cu draga la vongole
Au mare căutare în restaurantele din străinătate. Servite cu sos de vin, cu usturoi și pătrunjel, ele sunt printre cele mai  căutate delicatese, deși prețurile nu sunt mici deloc. Vorbim despre scoicile...

La Transgaz vin specialiștii lui Cîțu. Unul e liberal, celălalt, o cunoștință

La Transgaz vin specialiștii lui Cîțu. Unul e liberal, celălalt, o cunoștință
Galerie Foto Mircea Abrudean, secretar general adjunct al Guvernului, şi Laura Raluca Alina Dragotă au fost propuşi recent să facă parte din Consiliul de Administraţie al companiei de stat Transgaz, operatorul sistemului...

Schimbare importantă pentru Dacia în cadrul grupului Renault

Schimbare importantă pentru Dacia în cadrul grupului Renault
Pentru prima dată de când Gru­pul Renault a preluat marca Dacia, sub conducerea lui Luca de Meo, brandul va avea propriul consiliu de administraţie, alături de Lada, în condiţiile în care sinergiile dintre cele...
Serviciul de email marketing furnizat de