x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Brandul de ţară, creat de spanioli

Brandul de ţară, creat de spanioli

de Elena Stan    |    12 Oct 2009   •   00:00

Brandul de ţară va fi realizat de asocierea Asocierea THR ­ Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA ­ Taylor Nelson Sofres SA pentru un  contract în valoare de 894.000 de euro fără TVA (adică peste un milion de euro). Finanţarea pentru creaţia şi realizarea Brandului de ţară este asigurată în cea mai mare parte din fonduri europene. Partea României din suma totală este de 2%, restul de 98% reprezentând fonduri europene. Compania spaniolă THR nu este o firmă de branding, ci una de consultanţă în turism, având în proprietate şi câteva hoteluri. Licitaţia pentru Brandul de ţară a fost anulată în aprilie la cererea experţilor din Ministerul Finanţelor deoarece au fost constatate "numeroase neconcordanţe în cuprinsul documentaţiei de atribuire". În plus, mai multe firme au fost nevoite să solicite Ministerului Turismului să clarifice prevederile ambigue din do¬cumentaţia de atribuire. La licitaţie pentru Brandul de ţară a mai depus ofertă şi Asocierea Saffron Brand Consultants SA ­ Brandient Consult SRL ­ Acacia Avenue Limited, cu o valoare de 1,6 milioane euro, precum şi Asocierea ­ TBWA Bucureşti SRL ­ SC GFK Romania SRL cu o ofertă financiară în valoare de 993.740 de euro, fără TVA.

FINANŢARE
Creaţia şi realizarea brandului de ţară are alocat cel mai generos buget, în va¬loare de peste două milioane de euro, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene. Mai mult, tot din fonduri europene va fi asigurată şi promovarea Brandulu de ţară, unde bugetul este de 75 de milioane de euro până în 2012. Pentru a evita un nou scandal cu fonduri europene angajaţii Finanţelor au fost atenţi cu respectarea procedurilor şi nu au permis Elenei Udrea să facă licitaţia "pe repede înainte" fără să respecte întocmai prevederile legale. Brandul de ţară ar trebui să fie gata până la începutul anului viitor. Până atunci România este promovată prin sloganul "Land of Choice", rea¬lizat de o echipă de angajaţi ai Ministerului Turismului.

×
Subiecte în articol: economic