x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

BRD a înregistrat un profiit în scădere în primul trimestru din 2021

0
06 Mai 2021 - 10:49
BRD a înregistrat un profiit în scădere în primul trimestru din 2021


Grupul BRD a înregistrat un profit net de 222 milioane lei în primul trimestru al acestui an, față de 241 milioane lei în primul trimestru din 2020.

“Economia României a evoluat peste așteptări în trimestrul patru al anului 2020, produsul intern brut anual înregistrând o scădere mai puțin pronunțată în comparație cu estimările inițiale. Pe plan sanitar, campania de vaccinare progresează, stabilind premisele pentru o situație controlată.

În cazul în care consecințele directe ale pandemiei se diminuează și, în același timp, se asigură o tranziție lină către neutralizarea măsurilor de sprijin, anul 2021 va fi, probabil, un an mai bun pentru economia României. În pofida măsurilor restrictive încă în vigoare pentru combaterea celui de-al treilea val al pandemiei, BRD marchează un început de an solid.Venit net bancar a fost de 759 milioane lei în primul trimestru al anului 2021, față de 767 milioane lei în primul trimestru al anului 2020.

Creditele nou-acordate persoanelor fizice au crescut semnificativ, iar creditarea companiilor a fost impulsionată de finanțarea dinamică a IMM-urilor. De asemenea, am acordat cel mai mare credit verde de până acum din România, o dovadă a obiectivului nostru de a contribui la dezoltarea unei lumi mai durabile. În paralel, adoptarea instrumentelor digitale a continuat să accelereze, cu o creștere anuală de 22% a numărului de clienți care utilizează în mod activ canalele la distanță.

Ca atare, BRD a obținut în primele trei luni ale acestui an o performanță care demonstrează adaptabilitatea modelului său de afaceri și adecvarea măsurilor întreprinse ca răspuns la criză. Venitul net bancar a fost rezilient în ciuda scăderii semnificative a ratelor de dobândă, în timp ce costurile au fost controlate strict, fără a afecta investițiile strategice. Bazându-se pe fundamente puternice, BRD este pe deplin capabilă să își susțină în continuare atât clienții, cât și redresarea economiei românești”, a declarat François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Société Générale.

Creditele nou-acordate persoanelor fizice au crescut cu 9% în dinamică anuală, bazându-se atât pe creșterea puternică a creditelor de consum (+19%) cât și a creditelor imobiliare, în afara programelor guvernamentale (plafonul alocat prin programul Noua Casă nefiind disponibil până la finalul primului trimestru). Portofoliul de credite acordate companiilor a înregistrat un avans robust de 7,8% față de finalul lunii martie 2020, determinat de finanțarea dinamică a IMM-urilor (+19,4% în dinamică anuală, inclusiv leasing). Materializând expertiza și angajamentul puternic pentru finanțarea durabilă și cu impact pozitiv, BRD a structurat cel mai important credit verde acordat până acum în România, în valoare de 1,25 miliarde lei.

Creșterea anuală a depozitelor retail a atins 10,1% în dinamică anuală, beneficiind în continuare de înclinația solidă spre economisire declanșată de pandemie. Depozitele companiilor au înregistrat un avans puternic (+8,1% în dinamică anuală), determinat în principal de creșterea de două cifre a resurselor IMM-urilor (+11,2% în dinamică anuală). În paralel, un ritm puternic de revenire este vizibil în activitatea de administrare a activelor, valoarea acestora atingând 4,61 miliarde lei la finalul lunii martie 2021, în creștere cu 27% față de aceeași perioadă a anului trecut, ducând la o cotă de piață de 19,4%* (+1,5 puncte procentuale față de finalul primului trimestru al anului 2020). Mai mult, BRD a intermediat 53% din cea de-a treia emisiune de obligațiuni de stat românești adresată persoanelor fizice, în cadrul programului Fidelis.
Adoptarea accelerată a instrumentelor digitale este reflectată de creșterea puternică a numărului de utilizatori activi unici ai aplicațiilor de mobile și internet banking (763 mii la finalul lunii martie 2021, mai mult cu 22% în dinamică anuală) și de creșterea rapidă a numărului de tranzacții prin intermediul canalelor electronice, +45% în dinamică anuală în primul trimestru al anului 2021. Gradul de penetrare digitală pe segmentul companiilor a atins un nivel foarte ridicat, 99% din tranzacțiile companiilor mari și 96% din tranzacțiile IMM-urilor fiind realizate prin canale digitale.

Venitul net bancar la nivelul Grupului BRD a atins 759 milioane lei în primul trimestru al anului 2021, cvasi stabil în comparație cu nivelul din primul trimestru al anului 2020 (-1.0% an/an, de la 767 milioane lei în primul trimestru al anului 2020).

Veniturile nete din dobânzi au scăzut cu 7,4% în primul trimestru al anului 2021, fiind afectate de ratele de piață mici în primul trimestru al anului (media ratei ROBOR la 3 luni în primul trimestru al anului 2021 fiind de 1,65% față de 3,03% în primul trimestru al anului 2020).

Presiunea asupra veniturilor nete din dobânzi a fost compensată de performanța mai bună a veniturilor nete din comisioane și a altor venituri bancare. Veniturile nete din comisioane au înregistrat un avans de 1,3% în comparație cu primul trimestru al anului 2020, susținut de o contribuție mai mare din activitatea pe piața de capital și de o activitate tranzacțională sporită. Normalizarea contextului de piață (comparativ cu cel foarte advers din martie 2020) s-a tradus prin îmbunătățirea veniturilor din tranzacționare și efecte pozitive din reevaluare, influențând favorabil evoluția altor venituri.

Cheltuielile operaționale au totalizat 438 milioane lei în primul trimestru al anului 2021, +1,9% excluzând contribuția mai mare la Fondul de Garantare a Depozitelor și Fondul de Rezoluție (49,4 milioane lei recunoscută în întregime în primul trimestru al anului 2021, în comparație cu 43,3 milioane lei în 2020). Cheltuielile cu personalul s-au redus cu 5,1% în dinamică anuală în primul trimestru al anului 2021, ca urmare a creșterii automatizării și a câștigurilor de productivitate. Cheltuielile care nu țin de personal au fost determinate de accelerarea investițiilor în transformarea digitală și de costurile sanitare excepționale, în timp ce alte cheltuieli au rămas sub control strict.

Calitatea portofoliului de credite a rămas solidă în primul trimestru al anului 2021, după cum o reflectă rata redusă a creditelor neperformante (la nivelul Băncii, creditele neperformante în concordanță cu definiția ABE), aceasta atingând 3,3% la finalul lunii martie 2021, nivel stabil în comparație cu finalul lunii martie 2020. Costul net al riscului a atins 55 puncte de bază în primul trimestru al anului 2021, fiind legat în principal de portofoliul retail, în timp ce rata de acoperire cu provizioane a fost menținută la un nivel ridicat (73,3% la finalul lunii martie 2021, la nivelul Băncii).

Înglobând toate cele de mai sus, profitul net al Grupului BRD a atins 222 milioane lei în primul trimestru al anului 2021, față de 241 milioane lei în primul trimestru al anului 2020. Rentabilitatea capitalurilor proprii s-a situat la un nivel ridicat de o singură cifră (9% în primul trimestru al anului 2021 față de 11,8% în primul trimestru al anului 2020, scăderea fiind determinată în mare măsură de baza de capital mai mare).

Rata de adecvare a capitalului este ridicată, atingând 31,6% la 31 martie 2021 (BRD individual), în comparație cu 22,6% la 31 martie 2020, ca urmare a încorporării profitului din 2020 (net de dividende conform deciziei AGA, semnificativ limitate în acest an, în linie cu restricția reglementară), rezervelor din reevaluarea instrumentelor de datorie și scăderii cerințelor de capital determinate în principal ca urmare a scutirii temporare a ponderării la risc pentru datoria emisă în moneda unui alt stat membru (implementată prin Regulamentul 873/2020 cu privire la anumite ajustări ca răspuns la pandemia COVID-19).

BRD - Groupe Société Générale operează o reţea de 569 de unități. Banca ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,5 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de aproximativ 30,000 POS și aproape 1.400 ATM-uri. Activele totale ale băncii erau, la finalul lunii martie 2021, de 63,2 miliarde lei.

Mediafax

Citeşte mai multe despre:   BRD

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Efectele pandemiei de COVID-19. Românii sunt tot mai interesați de asigurările de sănătate, viață și locuințe

Efectele pandemiei de COVID-19. Românii sunt tot mai interesați de asigurările de sănătate, viață și locuințe
Circa 42% dintre români au declarat că le-a crescut interesul pentru asigurările de sănătate datorită pandemiei de COVID-19. Totodată, aceștia și-au îndreptat atenția și către asigurările de viață...

Tehnologiile touchless în spațiile de birouri, o necesitate a prezentului și a viitorului

Tehnologiile touchless în spațiile de birouri, o necesitate a prezentului și a viitorului
Viitorul post pandemie implică un efort susținut de a implementa în continuare cele mai potrivite măsuri care protejează colectivul la locul de muncă. Fie că este vorba de cele sanitare sau operaționale, un...

Ghid complet pentru strategiile de bidding Google Ads

Ghid complet pentru strategiile de bidding Google Ads
Instrumentul Google Ads s-a dovedit a fi, de-a lungul anilor, o soluție remarcabilă și eficientă, care oferă agenților de publicitate oportunitatea de a licita pentru anumite cuvinte cheie relevante în campanii de...

Specialiștii fac analiza tendintelor din domeniul alimentar

Specialiștii fac analiza tendintelor din domeniul alimentar
Noi ce vom mânca în viitor? Este întrebarea care preocupă societatea actuală.  Resursele limitate, poluarea, creșterea populatiei si incidența bolilor metabolice au adus în analiză transformarea sistemului...

Soldul creditului neguvernamental a crescut cu 0,9% în mai 2021

Soldul creditului neguvernamental a crescut cu 0,9% în mai 2021
Soldul creditului neguvernamental acordat de instituţiile de credit a crescut în mai 2021 cu 0,9% în luna mai 2021, comparativ cu luna aprilie 2021, respectiv 0,4% în termeni reali, ajungând la 296,269...

Mugur Isărescu spune că BNR nu vrea să stimuleze excesiv creditarea

Mugur Isărescu spune că BNR nu vrea să stimuleze excesiv creditarea
Banca Naţională a României (BNR) nu vrea să să stimuleze excesiv împrumuturile pentru că acest lucru ar duce la creșterea alarmantă a creditelor neperformante și la pierderea încrederii între clienți...

BNR: Creditul guvernamental a crescut în luna mai 2021 cu 1,7 la sută faţă de luna aprilie 2021

BNR: Creditul guvernamental a crescut în luna mai 2021 cu 1,7 la sută faţă de luna aprilie 2021
Creditul guvernamental a crescut în luna mai 2021 cu 1,7 la sută faţă de luna aprilie 2021, până la 160,879 miliarde lei. În raport cu luna mai 2020, acesta a crescut cu 18,1 la sută (13,9 la sută în termeni re...

Circa 27.000 de persoane s-au înscris în programul Rabla Classic

Circa 27.000 de persoane s-au înscris în programul Rabla Classic
Aproximativ 27.000 de persoane fizice s-au înscris în Programul Rabla Clasic 2021. La Rabla Plus sunt peste 4.550 de solicitanţi, transmite Administraţia Fondului pentru Mediu...

Amenzi de cinci ori mai mari pentru poluatorii industriali 

Amenzi de cinci ori mai mari pentru poluatorii industriali 
Galerie Foto Aflat în pericol să se trezească că o nouă procedură de infringement pe tema calității aerului, Guvernul Cîțu reacționează și pregătește majorarea substanțială a amenzilor care vor fi aplicate...

Valoarea unui Bitcoin scade sub pragul psihologic de 30.000 de dolari pentru prima dată în acest an

Valoarea unui Bitcoin scade sub pragul psihologic de 30.000 de dolari pentru prima dată în acest an
Scăderile înregistrate de Bitcoin au continuat şi marţi, în contextul în care cea mai valoroasă criptomonedă la nivel mondial a atins cel mai slab nivel din ianuarie. Moneda a suferit un declin de 9,25% în...

Angajați fericiți, afacere de succes: cum să crești gradul de satisfacție a echipei de lucru

Angajați fericiți, afacere de succes: cum să crești gradul de satisfacție a echipei de lucru
Oricât de bun ar fi produsul tău și indiferent cât de strălucită ar fi o idee, dacă nu există oameni interesați care să cumpere ceea ce vinzi ori să investească în proiectul tău, afacerea va eșua....

(P) WinMasters Casino - Prezentarea portofoliului și furnizorii care îl “alimentează”

(P) WinMasters Casino - Prezentarea portofoliului și furnizorii care îl “alimentează”
WinMasters este unul dintre cei mai cunoscuți operatori de jocuri de noroc din România. De-a lungul anilor de activitate, compania a acumulat foarte multă experiență, care se resimte în calitatea serviciilor, dar...

ANRE sancționează Electrica pentru incorectitudine în racordarea proconsumatorilor

ANRE sancționează Electrica pentru incorectitudine în racordarea proconsumatorilor
Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a amendat societatea Distribuţie Energie Electrică România (DEER) cu 155.000 de lei pentru nerespectarea legislației privitoare la racordarea...

România, cel mai ieftin stat din UE la servicii și bunuri de consum

România, cel mai ieftin stat din UE la servicii și bunuri de consum
Cele mai mici prețuri la bunurile de consum și servicii a fost anul trecut în România, cu 55% din media UE, Bulgaria, cu 56%, și Polonia, cu 58%, arată datele Eurostat.  Cele mai mari prețuri...

Ce este phishing-ul și cum poate fi prevenit?

Ce este phishing-ul și cum poate fi prevenit?
Un atac de phishing este un tip de atac de inginerie socială care este folosit pentru a fura datele unui utilizator și are forma unei platforme de încredere. De cele mai multe ori atacatorul va trimite un e-mail, un...
Serviciul de email marketing furnizat de