Centura de nord a Capitalei ce face legătura între autostrăzile Bucureşti – Piteşti şi Bucureşti – Constanţa va fi realizată în regim de concesiune, iar lucrările la primul tronson de 52,77 de kilometri vor demara la începutul anului viitor, a declarat Ludovic Orban (foto), ministrul Transporturilor
Centura de nord a Capitalei ce face legătura între autostrăzile Bucureşti – Piteşti şi Bucureşti – Constanţa va fi realizată în regim de concesiune, iar lucrările la primul tronson de 52,77 de kilometri vor demara la începutul anului viitor, a declarat Ludovic Orban (foto), ministrul Transporturilor. “În trei ani, Bucureştiul va avea centură cu profil de autostradă. Guvernul a aprobat deja indicatorii tehnico economici pentru acest proiect”, a explicat Ludovic Orban. Acesta a spus că nu este vorba despre lărgirea la patru benzi a vechii centuri, ci este vorba despre o centură nouă, care va ajuta la descongestionarea traficului din Bucureşti. “Proiectul ar fi trebuit să demareze în urmă cu mulţi ani, deoarece acum exproprierile sunt cu 40% mai costisitoare, ca şi materialele de construcţie”, a explicat Orban.
ETAPE. Autorităţile vor să facă treabă bună, au apelat la consultanţă financiară, juridică şi tehnică din afara ministerului, în acest sens urmând ca săptămâna viitoare să se semneze un contract cu o firmă de consultanţă. Mai mult, Orban ne-a asigurat că exproprierile au început deoarece contractul cu firma care se ocupă de exproprieri a fost deja semnat. Orban a spus că au fost alocate 8 milioane de euro la rectificarea bugetară pentru contractul de consultanţă şi pentru exproprieri, însă suma va fi suplimentată prin următoarele rectificări bugetare. Ministrul este încrezător în puterea de muncă a firmelor ce se vor prezenta la licitaţie. “Vreau să cred că lucrarea se va face în termen de trei ani, aşa cum am stabilit, deoarece aşteptăm să se implice consorţii puternice, care să se ţină de treabă”, a spus el.
Ministerul a hotărât să înfiinţeze Autoritatea de transport metropolitan Bucureşti, care se va ocupa de planificarea, coordonarea, întreţinerea transportului public. În componenţa acestei autorităţi intră RATB şi Metrorex. Instituţia va fi condusă de un consiliu alcătuit din 11 membri, respectiv reprezentanţi din cadrul ministerului transporturilor, ai primăriei şi ai autorităţilor locale şi judeţene ce intră în raza de acţiune a Autorităţii. Instituţia va fi finanţată din venituri de la bugetul de stat şi bugetele locale, precum şi din credite, parteneriate public privat etc.