Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA are în derulare proiecte de modernizare a 636 de poduri şi podeţe la nivelul reţelei feroviare, proiecte care beneficiază de finanţare nerambursabilă în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) şi a Mecanismului pentru Interconectarea Europei (CEF).
Dintre acestea, 416 de poduri şi podeţe sunt incluse în proiectele de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe Coridorul Rin-Dunăre (ramura nordică), de la Frontieră şi până la Sighişoara, unde viteza maximă de circulaţie a trenurilor de călători va creşte la 160 km/h.
Pe tronsonul Sighişoara - Coşlariu - Simeria (173 km), din totalul de 237 poduri şi podeţe, 164 de poduri/podeţe au fost finalizate, în curs de execuţie fiind lucrările pentru 73 de obiective. Pe tronsonul Simeria - km 614 (141 km) sunt în derulare lucrări de modernizare a 167 de poduri/podeţe, procentul de execuţie a lucrărilor la aceste obiective fiind de 21% la poduri şi 35% la podeţe, iar pe tronsonul km 614 (Radna) - Frontieră (42 km) lucrările de modernizare a celor 12 podeţe au fost finalizate.
Tot în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM), cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, a fost inclus şi proiectul Modernizarea liniei CF Bucureşti Nord - Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1 - Redeschiderea circulaţiei feroviare pe Podul Grădiştea, proiect lansat de CFR SA în data de 22 august 2019, prin publicarea pe SICAP a procedurii de licitaţie pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie, cu o valoarea totală estimată de 400 milioane de lei fără TVA şi termen limită de depunere a ofertelor 25 septembrie 2019.