x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Concedieri masive la Tarom pregătite de Guvernul Cîțu

0
18 Feb 2021 - 09:39
Concedieri masive la Tarom pregătite de Guvernul Cîțu


Tarom are pe masă un plan de restructurare prin care numărul de salariaţi ar trebui să scadă cu 700 din 1.500 până la finalul verii.

Tarom, operatorul naţional aerian deţinut în continuare de statul român, discută un plan de restructurare care face parte din programul de ajutor de stat de 190 mil. euro obţinut anul trecut, care a menţinut compania pe linia de plutire.

Proiectul de restructurare include patru etape estimate să se deruleze pe 25 de săptămâni, prin care numărul de salariaţi să scadă cu 700, de la 1.492 în februarie 2021.

În 2000 Tarom avea 2.900 de angajaţi, în 2009 - 2.517 angajaţi, iar în iunie 2020 - 1.753 de angajaţi.

Tarom opera la mijlocul anului trecut cu 1 şef la 9 angajaţi, iar la începutul anului se ajunsese la 1 şef la 11 angajaţi. Ţinta este să se ajungă la 1 şef la 16-20 de angajaţi, cum se întâmplă într-o companie competitivă similară.

Tarom a luat anumite măsuri pentru reducerea cheltuielilor: trimiterea în şomaj tehnic a 1.000 de angajaţi prin rotaţie, reducerea activităţii de la 5 zile lucrătoare la 4 zile, cu scăderea corespunzătoare a salariilor, ceea ce a dus în luna decembrie la o economie de 1,425 milioane de lei. Reducerea costurilor cu trainingul angajaţilor, a mai adus o economie de 100.000 de euro. Din reducerea numărului de ore de zbor din anul 2020 s-a realizat o economie de 13 milioane de euro, iar amânarea unor deplasări externe a adus un minus de 1,654 de milioane de euro. Tarom a început să renunţe la o parte din spaţiile închiriate şi a trecut la restructurarea agenţiilor din străinătate şi chiar închiderea lor, proces care se va finaliza în mai 2021. Sunt vizate agenţiile din Austria, Franţa, Germania, Grecia, Israel, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, Turcia şi Ungaria.

Datorită vânzărilor online a biletelor, închierea agenţiilor de pe teritoriul României a devenit o necesitate, mai ales că ponderea în vânzări a ajuns la 10% din total.

Într-un raport care circulă pe piaţă, referitor la planul de restructurare, Tarom menţionează apetitul scăzut al băncilor pemntru finanţarea companiei, chiar dacă împrumuturile sunt garantate de stat, potrivit ZF.

“O consultare a pieţei, efectuată în vara lui 2020, arătase un interes scăzut pentru finanţarea Tarom, singura ofertă neangajantă, primită de la Unicredit, a plasat costurile de finanţare în zona de ROBOR+ 2,75%. De asemenea, ajutorul de salvare obţinut în aprilie 2020 direct prin Ministerul Finanţelor a avut o dobândă semnificativă de 9,13% la lei, care a fost însă transferată în costuri de restructurare, odată cu depunerea planului către Comisia Europeană.”

În aceste condiţii, Tarom a apelat la o finanţare în euro, care avea o dobândă fixă de 0,9% pe an, oferită de Banca Transilvania, cu 24 de luni perioadă de graţie.

Procesul de restructurare este mai amplu, iar Tarom a decis să facă această schimbare “prin paşi mici, implementând soluţii punctuale, ce pot creşte productivitatea muncii şi scăderea timpului de lucru, dar şi preîntâmpinarea pierderii de informaţii încercând e.liminarea flşuxurilor greoaie de informaţii, existente în companie”.

Din cauza pandemiei care a închis graniţele şi a limitat drastic deplasările, companiile aeriene din întreaga lume s-au trezit într-o situaţie fără precedent, fiind ameninţate tot timpul cu falimentul. Germania şi-a salvat compania naţională Lufthansa printr-un ajutor de stat de aproape 10 miliarde de euro, iar KLM-Air France a fost în aceeaşi postură.

În România, guvernul a salvat Tarom şi operatorul Blue Air.

Sursa: Mediafax

Citeşte mai multe despre:   tarom

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Alexandru Nazare, despre prognoza FMI: Este o veste foarte bună, dar vorbim totuși de niște estimări

Alexandru Nazare, despre prognoza FMI: Este o veste foarte bună, dar vorbim totuși de niște estimări
Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a declarat, la un eveniment online, că revizuirea prognozei de creștere a economiei României la 6% în acest an este o veste bună, dar nu înseamnă că situația privind...

Deficit comercial de peste 3 miliarde de euro în primele două luni din 2021

Deficit comercial de peste 3 miliarde de euro în primele două luni din 2021
Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) a României s-a situat la 3,070 miliarde de euro, în primele două luni din 2021, mai mare cu 455,9 milioane de euro față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit...

A fost semnat contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii. Podul de la Fetești va fi reparat

A fost semnat contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii. Podul de la Fetești va fi reparat
Au fost semnate contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii şi contractul pentru reabilitarea Podului peste Braţul Borcea, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. "S-a semnat contra...

Mugur Isărescu vorbeşte pentru prima dată după un an de pandemie despre impactul iniţial în economie

Mugur Isărescu vorbeşte pentru prima dată după un an de pandemie despre impactul iniţial în economie
Mugur Isărescu a vorbit pentru prima dată după un an despre începuturile pandemiei, atunci când s-au luat măsuri excepţionale care au ţinut echilibrul economic şi financiar, au evitat deprecierea excesivă a...

Necesarul de finanțare al economiei românești este de 131 miliarde de lei în 2021

Necesarul de finanțare al economiei românești este de 131 miliarde de lei în 2021
Necesarul de finanţare în 2021 este de 131 miliarde lei, dintre care 80 miliarde lei pentru deficitul bugetar şi 51 miliarde lei pentru vechea datorie, potrivit estimărilor Ministerului de...

UPDATE România a împrumutat 3,7 miliarde de euro de pe piețele externe

UPDATE România a împrumutat 3,7 miliarde de euro de pe piețele externe
România a împrumutat 3,5 miliarde de euro de pe pieţele externe în prima ieşire de eurobonduri din acest an, într-o finanţare structurată pe două tranşe, de 12 ani respectiv 20 de ani. Este cel mai mare...

Au început reparațiile la autostrăzi și drumuri naționale

Au început reparațiile la autostrăzi și drumuri naționale
Vor fi efectute lucrări de reparaţii la autostrăzi şi drumuri naţionale principale, cu un volum de trafic ridicat, în perioada 1 aprilie - 30 iunie 2021, anunță Compania Naţională de Administrare a...

Activitatea din zona euro revine la creștere în martie: PMI

Activitatea din zona euro revine la creștere în martie: PMI
Activitatea din zona euro a revenit la creștere luna trecută, susținută de o extindere record în sectorul prelucrător, potrivit unui sondaj de miercuri care a arătat că industria serviciilor face față noilor bl...

City Insurance, cel mai mare asigurator din România, a fost vândut către un investitor din Olanda

City Insurance, cel mai mare asigurator din România, a fost vândut către un investitor din Olanda
Grupul Vivendi Internaţional a vândut City Insurance România, cel mai mare asigurator din piaţa locală, către investitorul olandez I3CP, conform unui anunţ al companiei de asigurări, potrivit Ziarului...

HoReCa va suporta costul testării rapide a clienților după 1 iunie

HoReCa va suporta costul testării rapide a clienților după 1 iunie
Agenții economici din domeniul HoReCa își asumă costul testării rapide a clienților de la 1 iunie, atunci când locațiile vor fi deschise și în interior, fără ca acest lucru să afecteze clienții prin...

FMI: Economia României va crește cu 6% în acest an

FMI: Economia României va crește cu 6% în acest an
Fondul Monetar Internaţional (FMI) a îmbunătățit estimările privitoare la economia României, preoconizând că aceasta va crește cu 6,4% în 2021. Acest procent va fi depășit doar de Spania, a cărei...

Samsung este investigat în România pentru înțelegeri cu mai mulți retaileri

Samsung este investigat în România pentru înțelegeri cu mai mulți retaileri
Consiliul Concurenţei întreprinde o investigaţie pe piaţa produselor electronice şi IT&C din România deoarece compania sud-coreeană Samsung este suspectată că a făcut înțelegeri cu mai mulți...

România se menține cel mai mare producător de floarea-soarelui din UE

România se menține cel mai mare producător de floarea-soarelui din UE
România este cel mai mare producător de floarea-soarelui din UE şi în 2020, cu cea mai mare suprafață cultivată, de 1,22 milioane de hectare, și o producție de 2,07 milioane de tone, arată...
Serviciul de email marketing furnizat de