x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Control al ANAF pentru identificarea companiilor care au avut contact cu Omnia Turism

Control al ANAF pentru identificarea companiilor care au avut contact cu Omnia Turism

21 Oct 2017   •   16:20
Control al ANAF pentru identificarea companiilor care au avut contact cu Omnia Turism

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va începe în scurt timp un control pentru a identifica toate companiile care au avut contract cu Omnia Turism, control care ar putea să fie finalizat în maximum două luni, a declarat, sâmbătă, ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre. 

"Vreau să mulţumesc pentru implicare şi ANAF pentru că, la un moment dat, într-un termen foarte scurt, va începe un control în aşa fel încât să scoatem la iveală toate companiile ce au avut contract cu Omnia Turism şi au fost de bună credinţă. Toate acestea trebuie apărate şi chiar în instanţă trebuie stipulat acest lucru, pentru că orice agenţie, orice companie de genul acesta, are salariaţi şi nu trebuie să intre în insolvenţă sau în faliment", a spus Dobre. 

Acesta a precizat că este vorba despre un control la nivel naţional şi că speră să fie finalizat într-o lună, maximum două. 

"Noi sperăm ca într-o lună, două luni maxim, să se finalizeze. Este un control la nivel naţional, pentru că această companie avea contracte cam pe tot teritoriul României şi asta înseamnă că toţi colegii din ANAF trebuie să se ducă...Mai sunt şi alte planuri de control ale instituţiei. Este un lucru care a dat peste cap, exact cum ne-a dat şi pe noi peste cap, pentru că şi noi aveam un plan la rândul nostru. Bineînţeles că vom face tot ce ne stă în putinţă, pentru că suma este destul de mare, este chiar foarte mare, cea mai mare probabil de la 1990 încoace. Să vedem ce soluţii vom găsi în aşa fel încât, şi cu sprijinul ANAT (Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism n.r) să despăgubim, şi cât pot despăgubi dânşii de la ANAT, şi restul, dacă se pot recupera sume din ce a făcut fostul acţionar cu banii...", a explicat ministrul Turismului. 

El a subliniat că a discutat şi cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, care este centrată pe partea de protecţie a persoanelor fizice, în general, pentru a vedea "ce paşi trebuie să facem", urmând ca întâlniri în acest sens să aibă loc şi săptămâna viitoare. 

Ministerul Turismului a organizat sâmbătă o şedinţă operativă în vederea identificării soluţiilor pentru prevenirea şi evitarea situaţiilor similare cu cea generată de agenţia Omnia Turism. La şedinţa condusă de ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, au fost invitaţi să participe, conform unui comunicat al MT, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF). 

Ministrul Turismului a anunţat miercuri, într-o conferinţă de presă referitoare la situaţia Omnia Turism în urma decesului patronului, George Negru, că un număr de 244 de turişti sunt plecaţi în străinătate cu această agenţie, iar o parte dintre ei au decis să îşi plătească singuri cazarea. 

Totodată, ministrul Turismului i-a sfătuit pe toţi cetăţenii care au cumpărat pachete turistice prin Omnia Turism să nu mai plece în acele călătorii, deoarece conturile agenţiei au fost blocate de bănci şi nu se mai pot fi efectua plăţi. În urma controlului efectuat marţi la sediul agenţiei s-a descoperit că Omnia avea o poliţă de despăgubire de numai 50.000 dolari şi doar 30.000 de euro în conturi. 

Potrivit ministrului de resort, paguba produsă de Omnia Turism este cea mai mare de după revoluţie, în condiţiile în care agenţia a vândut pachete de aproximativ 7,5 milioane de euro pentru anul 2018 unui număr de 8.500 de clienţi, iar pentru perioada 17 octombrie - 31 decembrie 2017 au mai fost încasaţi 433.000 de euro de la 202 turişti. 

Patronul Omnia Turism, George Negru, a încetat din viaţă la începutul acestei săptămâni. AGERPRES

×