Fostul ministru al Transporturilor, Miron Mitrea, spune ca "ocolisurile" pe care le face traseul coridorului IV pe teritoriul tarii noastre, pe la Lugoj si Timisoara au fost facute in baza unei analize si, ca atare, proiectul a fost acceptat de Comisia Europeana. "Analiza orizontala spune ca orice infrastructura majora trebuie sa treaca pe langa principale centre industriale si pe langa principalele aglomerari urbane ca sa preia traficul industrial si traficul urban. Banal, de la Deva la Arad mergea prin camp. Era o prostie. Daca va uitati in Raportul Comisiei Europene din anul 2000, veti vedea ca scrie ca portiunea Deva-Arad nu este rentabila, motiv pentru care se refuza constructia de autostrada pe coridorul IV", a afirmat Miron Mitrea, citat de RADOR.
El isi asuma meritul de a fi redesenat traseul coridorului IV, prin Timisoara, astfel incat Comisia Europeana sa califice drept rentabila construirea autostrazii pe coridorul respectiv. Mitrea contrazice astfel aprecierile publicate recent intr-un raport al Societatii Academice Romane referitoare la devierea traseului initial al coridorului in interesul si la presiunea Consiliilor Judetene Arad si Timis. DISPUTA. Presedintele Traian Basescu sustine ca politicienii PSD mint cand spun ca s-au ocupat de finantarea coridorului IV paneuropean, singura preocupare a fostei guvernari fiind sa duca autostrada la Cornu, iar Adrian Nastase raspunde ca, fiind marinar, seful statului nu stie ruta coridorului. "Guvernul Adrian Nastase nu a negociat un cent pentru finantarea lucrarilor pe coridorul IV. Singurul tronson finantat a fost Bucuresti-Cernavoda, semnat in noiembrie 1999", a afirmat Basescu.