x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cronica unei conferinţe - CFR = Compania Fără Răspundere

Cronica unei conferinţe - CFR = Compania Fără Răspundere

de Florina Zainescu    |    04 Sep 2007   •   00:00
Cronica unei conferinţe - CFR = Compania Fără Răspundere
Sursa foto: GRIGORE POPESCU/

Furtul de cabluri electrice de pe liniile de cale ferată nu poate fi stopat. Şefii de la CFR se dau bătuţi, declarăndu-se, public, impotenţi…

Furtul de cabluri electrice de pe liniile de cale ferată nu poate fi stopat. Şefii de la CFR se dau bătuţi, declarăndu-se, public, impotenţi…

"Este posibil să se fure şi săptămăna viitoare", a declarat, ieri, Constantin Manea, directorul general al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, in timpul unei conferinţe de presă in care anunţa tocmai măsurile de prevenire "extraordinare" constănd in două patrule nocturne!!! adoptate de companie şi Poliţia Transporturi Feroviare pentru a stopa acţiunile infracţionale pe calea ferată Bucureşti Constanţa.

CE NU MAI POT. In afară de faptul că nu pot să asigure protecţie bunurilor companiei, ei nu pot să facă ordine in orarul de funcţionare al trenurilor. Nici să asigure curăţenia acestora. Şi nici măcar să incălzească toate vagoanele iarna şi să le răcorească vara (dar invers pot!).

CE POT? Şefii de la CFR sunt maeştri, insă, la contabilizarea şi anunţarea intărzierilor astronomice inregistrate de trenuri din cauza furturilor de cabluri - nu numai de pe Bucureşti Constanţa, ci şi de pe alte rute. De asemenea, pot să scadă din gestiune materialele furate. Şi să intocmească statistici despre vagoanele defecte. Pot să anunţe cu promptitudine trenurile suspendate sau anulate din diverse motive. Şi să dea vina pe căldură şi pe frig cănd apar probleme. Pot să anunţe amenzi pentru călătorii frauduloşi. Care nu se dau că, vorba aceea, naşu’ să trăiască şi să facă punga căt mai groasă! Şi, normal, pot să scumpească biletele.

In plus, directorii CFR pot să anunţe programe de modernizare a transportului pe calea ferată şi să creadă că sunt in Uniunea Europeană. Pot să facă şi licitaţii in urma cărora plătesc preţuri fabuloase pentru produse ieftine. Şi să călătorească in străinătate ca să se perfecţioneze. Dar mai ales pot să dea vina unii pe alţii, să-şi paseze responsabilităţile şi să spună că sunt impotenţi in conducerea instituţiei, cum au făcut-o ieri.

Aşa cum şi noi putem propune ca, de acum incolo, CFR să se "traducă" drept Compania Fără Răspundere.

ACTORI. Aceasta este cronica conferinţei de presă de la Ministerul Transporturilor, susţinută de: Constantin Manea, directorul general al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, reprezentanţi ai Astaldi compania care reabilitează calea ferată in zona Fundulea-Lehliu, unde au apărut furturile, şi care, deşi trebuie să răspundă de toate instalaţiile din zonă pe perioada lucrărilor, nu are nici o vină, după părerea lui Manea - şi, la insistenţele presei, Alexandru Noapteş, directorul general al CFR Călători şi comisarul-şef Constantin Mărgărit de la Poliţia Transporturi Feroviare.

×
Subiecte în articol: economic