x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cum ia firma banii pentru tineri și vârstnici

Cum ia firma banii pentru tineri și vârstnici

de Valentin Gros    |    11 Iun 2020   •   10:48
Cum ia firma banii pentru tineri și vârstnici
Sursa foto: alessandroguerriero/Getty Images/iStockphoto

Companiile care angajează persoane cu vârsta între 16 și 29 de ani sau peste 50 de ani, puse pe liber în perioada stării de urgență sau a stării de alertă, beneficiază de sprijin de la stat în vederea asigurării salariilor. Procedura care stabilește ce pași trebuie să urmeze angajatorii pentru a intra încasa acești bani este prevăzută într-un ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), Victor Picu, și a fost publicată în Monitorul Oficial.

 

O firmă angajează unu sau mai mulți lucrători care îndeplinesc condițiile pentru acordarea ajutorului de la stat. Pentru a beneficia de această măsură, societatea va încheia o convenție cu agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă (AJOFM) de pe raza teritorială unde are sediul social. În acest scop, va depune o documentație care să demonstreze că persoanele angajate se încadrează în cerințele legislației. Aceste persoane trebuie să înceapă munca, potrivit contractului încheiat cu firma, înainte de 31 decembrie 2020.

Pentru fiecare tânăr sau vârstnic cuprins în proiect, compania va primi 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 de lei lunar, timp de 12 luni. Banii vor fi direcționați către angajat, în cadrul salariului. Firma este obligată să îl mențină pe angajat, cu contract de muncă, încă 12 luni după expirarea perioadei în care se acordă sprijinul.

 

Banii nu vin toți o dată

 

Suma totală, de maximum 30.000 de lei, nu este pusă la dispoziție într-o singură tranșă, ci în tranșe lunare, astfel încât angajatorul să facă dovada, de fiecare dată, că persoanele angajate prin această procedură continuă să muncească. Firma va depune până la data de 25 a lunii următoare lunii pentru care solicită această sumă, prin mijloace electronice, un tabel cu angajații beneficiari, însoțit de pontaj și statul de plată, extras, în copie certificată. Banii vor fi livrați din bugetul pentru șomaj până la data de 16 a lunii următoare expirării termenului de depunere a documentelor necesare pentru verificare. Sumele se acordă inclusiv în perioada concediului de odihnă.

 

Companiile au depus pentru luna aprilie 124.000 de cereri de ajutor de șomaj, vizând peste un milion de angajaţi, a declarat Victor Picu, președintele ANOFM. Plățile pe martie au însumat 300 de milioane de lei, fiind adresate unui număr de 500.000 de angajaţi.

 

Documentele cerute de AJOFM

 

Reprezentantul companiei care încheie convenția cu AJOFM trebuie să prezinte următoarele documente:

• declarație pe propria răspundere din care trebuie să rezulte că firma angajatoare nu este instituție publică, nu se află în procedură de faliment, dizolvare sau lichidare, și nu a avut activitatea suspendată din alte motive decât cele generate de COVID-19

• actul de identitate în copie

• actul în baza căruia au fost încadrați în muncă cei pentru care se acordă sprijinul, în copie

 

×