Înmatriculările de autovehicule noi sub mărcile Renault şi Dacia în Germania au crescut cu 55,1% în august, faţă de aceeaşi lună din 2008, la 18.399 de unităţi, în timp ce piaţa germană a avansat cu 28,4%, la 275.219 unităţi, a anunţat, miercuri, Oficiul de înmatriculări Auto german (KBA).
Cota de piaţă a Renault şi Dacia a fost de 6,7% în luna august, constantă faţă de iulie, grupul francez ocupând poziţia a patra, la egalitate cu BMW, care include şi marca Mini. Volkswagen, cu o cotă de piaţă de 22,6%, Opel cu 7,8% şi Ford cu 6,8% au înregistrat cele mai mari vânzări din Germania în luna august.
În primele opt luni luni, înmatriculările de autovehicule Renault şi Dacia au crescut cu 51,4%, comparativ cu ianuarie-august 2008, la 157.278 unităţi, în timp ce piaţa, pe ansamblu, a urcat cu 26,8%, la 2,67 milioane de unităţi.
VOLKSWAGEN CONDUCE TOPUL
Grupul Volkswagen a raportat cele mai mari vânzări în luna august, de 62.172 autovehicule, cu 49,6% mai mult faţă de august 2008, fiind urmat de Opel, cu 21.528 unităţi, în creştere cu 26,8%, şi constructorul auto american Ford, cu 18.825 unităţi, în urcare cu 13,1%.
Înmatriculările de maşini BMW şi Mini au avansat cu 3,5%, la 18.570 de unităţi.
Germania este cea mai mare piaţă de vânzare pentru autovehiculele produse de Dacia, urmată de Franţa.
Programul de înnoire a parcului auto din Germania, implementat de la începutul anului pentru susţinerea industriei auto, a epuizat, miercuri, fondurile de cinci miliarde de euro. Măsura prevede acordarea unui stimulent de 2.500 de euro la casarea unui autovehicul vechi.