Concernul sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. a anunţat marţi că poartă negocieri cu partea română pentru vânzarea şantierului naval Mangalia.
Compania 2 Mai S.A. Mangalia deţinută de statul român a informat, la data de 5 ianuarie 2018, grupul Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. de intenţia sa de a-şi exercita dreptul de preemţiune pentru acţiunile pe care grupul sud-coreean le deţine la şantierul naval Mangalia. Acest şantier este un joint venture între Daewoo Shipbuilding şi societatea 2 Mai Mangalia, care deţin fiecare 51% respectiv 49% din acţiunile şantierului naval.
Grupul Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. a informat că poartă negocieri cu societatea 2 Mai Mangalia în vederea ajungerii la un acord, dar nu a oferit alte detalii.
Recent, premierul demisionar Mihai Tudose a anunţat că Guvernul încearcă să răscumpere 51% din acţiunile deţinute de Daewoo la şantierul naval Mangalia. "Am încercat şi se pare că reuşim să facem o chestie, să răscumpărăm 51% din acţiunile pe care acum le deţine Daewoo la şantierul naval Mangalia. Ei vor să vândă şi am zis să ne exercităm noi dreptul de preempţiune la vânzare. (...) Vom avea un şantier naval al statului", a spus Tudose la Antena 3.
Anterior, în luna noiembrie a anului trecut, Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care BV Holding Maatschappij Damen din Olanda preia Daewoo Mangalia Heavy Industries SA şi Daewoo Mangalia Human Resources Management SRL. Firma BV Holding Maatschappij Damen furnizează servicii de management filialelor din Grupul Damen. Grupul Damen activează la nivel internaţional în domeniul în construcţiei, întreţinerii şi reparării navelor.
Cel mai mare producător de nave din lume în funcţie de carnetul de comenzi, Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) a înregistrat, în 2016, pierderi nete de 2.700 miliarde woni iar datoria sa este de 27 de ori mai mare decât capitalul său. AGERPRES.