Pierderile si datoriile inregistrate la
Caile Ferate fac imposibila acordarea unor lefuri mai mari angajatilor. Acestia sunt hotarati sa declanseze greva
generala, chiar daca protestul va genera alte pierderi
sistemului.
|
GREVA. Azi, la ora 7:00, sindicalistii opresc trenurile
|
"Mesajul meu pentru sindicalisti este sa nu cada in pacatul de a face o greva care le va aduce prejudicii. Le transmit sa-si continue activitatea, sa tina cont de oferta noastra si ca trebuie sa asigure in primul rand siguranta pe calea ferata", a spus Dobre, care a mentionat ca ministerul ar putea ataca in instanta greva sindicalistilor. Ministrul a mai spus ca negocierile cu reprezentantii sindicatelor continua. Patru federatii sindicale au anuntat declansarea grevei generale astazi, incepand cu ora 7:00.
INGINERIE FINANCIARA. La sfarsitul anului trecut, Compania Nationala CFR, partea de infrastructura, avea datorii de 19.900 de miliarde de lei (aproximativ 500 milioane de euro), din care 4.350 de miliarde de lei reprezinta restante din impozitele retinute la sursa. El a explicat ca, in perioada 2002-2004, tot sistemul feroviar a fost afectat in urma unei "inginerii financiare".
6.000 de angajati au fost transferati de la o filiala a Cailor Ferate la alta, filiala platind doar salariile nete ale acestor angajati, fara a achita contributiile necesare catre Fondul de Asigurari de Sanatate, Somaj, precum si alte impozite. "Acest lucru determina sa nu poata fi facuta nici o crestere salariala si nici sa nu se acorde tichete de masa", a explicat ministrul. El a adaugat ca CFR Calatori are pierderi istorice, iar rezultatele preliminare pe anul 2004 arata ca societatea inregistreaza pierderi de circa 3.000 de miliarde de lei (aproximativ 75 milioane de euro).
INVESTITII
|
Statiile de cale ferata din Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi si Constanta vor fi modernizate in perioada 2005-2008, finantarea proiectelor fiind asigurata de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare. CFR SA a incheiat ieri cu firmele Wiebe (Germania), Poldmir (Israel), Diekat si Athena (Grecia) cinci contracte in valoare totala de 24 de milioane de euro pentru modernizarea statiilor amintite. Compania Diekat va moderniza statiile Cluj-Napoca si Iasi, in timp ce firma Athena va efectua acelasi tip de lucrari la statia Constanta, unde proiectul include si constructia a doua sali de cinematograf. Proiectul face parte dintr-un program care vizeaza modernizarea a 150 de statii feroviare, a spus ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre. Saptamana viitoare vor fi semnate contractele pentru inceperea lucrarilor pe traseul Bucuresti-Constanta, pentru care sunt asigurate resursele financiare necesare. Totodata, oficialii institutiei negociaza cu BEI acordarea unui imprumut pentru modernizarea caii ferate Curtici-Simeria si Campina-Predeal, a mai spus Dobre.
|
Citește pe Antena3.ro