ECONOMIC
Pateurile, crenvurstii, snitelele, branza si laptele de soia se afla la mare cautare in aceasta perioada. Firmele de profil au anuntat deja triplarea productiei.
Romanii prin traditie respecta postul Craciunului, de aceea consumul produselor vegetale, al caror gust seamana cu carnea sau lactatele, se afla la mare cautare in aceasta perioada. Pateurile, crenvurstii, snitelele, chiftelutele din legume, branza si laptele de soia au devenit o sursa importanta de venit pentru producatori.
CATALIN BUDESCU, IOHANNA ONACA PURDEA
ALTERNATIVA. Produsele vegetale au inceput sa inlocuiasca multe din produsele traditionale din carne sau lactatele
|
De la supermaketuri pana la magazinele mici, postul Craciunului isi face simtita prezenta pe rafturi prin gama tot mai mare de produse pe care producatorii le ofera in aceasta perioada. Potrivit producatorilor produselor de post, vanzarile sunt de la un an la altul tot mai mari. Producatorii au cresteri de productie de aproximativ trei ori mai mari in postul Craciunului in comparatie cu restul anului.
MEZELURI VEGETALE. Marii producatori de salamuri si pateuri au lansat carnati, parizer si crenvursti vegetali, produse din ce in ce mai cautate in perioada postului. "Noi producem aceste sortimente de patru ani si avem cresteri constante de la an la an. Premisa de la care am plecat cand ne-am gandit sa intram pe aceasta bresa a fost ca romanii sunt un popor religios, care respecta perioadele de post, si am vrut sa oferim o alternativa. Dupa care am observat ca s-a creat si un segment de consumatori care cumpara produsele de post tot timpul anului pentru un mod de viata sanatos", ne-a declarat Cristian Ungureanu, director de distributie la firma CrisTim. El afirma ca anul acesta au introdus pe piata doua noi produse, gama totala ajungand la sase: parizer, salam, crenvursti, carnati si doua sortimente de pateuri vegetale. "Este clar ca vindem mai mult ca anul trecut, productia noastra fiind acum, pentru aceasta perioada, la peste 100 de tone de produse de post vegetale", a concluzionat Ungureanu.
Citește pe Antena3.ro
La randul ei, Andreea Mihai, marketing manager la Carrefour Romania, este de acord ca vanzarea pentru aceste produse a crescut o data cu preocuparea pentru o alimentatie sanatoasa. "Cele mai bine bine vandute produse de post sunt soia si pateurile vegetale, dar branzeturile si mezelurile vegetale castiga tot mai mult teren", ne-a declarat Andreea Mihai. "In functie de produse, acum cresterea poate fi si de 20 de ori mai mare fata de o perioada normala", spune ea.
|
|