x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Filmări subacvatice de iarnă

Filmări subacvatice de iarnă

de Elena Stan    |    20 Noi 2009   •   00:00
Filmări subacvatice de iarnă
Sursa foto: RADU TUTA/AGERPRES

Ministerul Turismului vrea să filmeze un spot subacvatic pentru promovarea Crăciunului în Maramureş.



Elena Udrea, ministrul Turismului, alocă 60.000 de euro fără TVA (71.400 euro în total) pentru realizarea a două spoturi publicitare pentru promovarea "Crăciunului în Maramureş" şi "Iarna la Maramureş". Procedura de achiziţie publică folosită de MT a fost selecţia de ofertă. Ideile de promovare ale Elenei Udrea sunt îndrăzneţe şi te duc cu gândul că ministrul demis a rămas cu gândul la perioada când se plimba cu presa pe malul mării. În caietul de sarcini, realizat de reprezentanţii Ministerului Turismului, este menţionat că pentru promovarea Crăciunului în Maramureş este nevoie de o filmare subacvatică, precum şi de o filmare din elicopter.

ZĂPADĂ ARTIFICIALĂ
La selecţia de oferte organizată de Minister pentru realizarea celor două spoturi s-au prezentat două firme, respectiv SC FBC BUCHAREST SRL şi SC CARTER FILMS SRL. Fiecare ofertant a depus, în cadrul ofertei tehnice, propria propunere creativă de realizare a spoturilor.

Comisia de evaluare a desemnat câştigătoare oferta celor de la SC CARTER FILMS SRL, societate cu care urmează să fie încheiat contractul de servicii. "Realizarea spoturilor Iarna în Maramureş şi Crăciun în Maramureş nu va fi ceva ieşit din comun. Vor fi spoturi relativ obişnuite, deoarece bugetul nu permite ceva extraordinar. Una e să faci un spot pentru promovare pe plan extern şi alta este să faci un spot pentru promovare pe plan intern. În ceea ce priveşte realizarea spoturilor pentru Ministerul Turismului vom avea o mare problemă, deoarece nu a nins şi nu avem zăpadă. O să încercăm să folosim zăpadă artificială, deoarece nu poţi promova Crăciunul în Maramureş fără zăpadă. Vom face filmări zilele acestea undeva la munte, unde poate vom găsi zăpadă", ne-a declarat Răzvan Sabie, directorul general al Carter Film. Acesta a spus că o filmare subacvatică pe timp de iarnă, pentru promovarea Crăciunului în Maramureş, e o aberaţie din partea celor de la MT.

DIFUZARE
Cele două spoturi TV trebuie realizate şi livrate până la 25 noiembrie şi vor avea o durată de 30 de secunde. Ministerul intenţionează să difuzeze cele două spoturi începând cu 2 decembrie 2009, timp de 20 de zile, pe primele două canale de televiziune generaliste şi pe primul canal de televiziune de ştiri, selectate în funcţie de audienţa lunii septembrie. Valoarea estimată pentru achiziţia spaţiului publicitar la televiziuni este de 400.000 de euro (TVA inclus). Realizarea spoturilor face parte din campania de promovare internă "Turist în România". Campania urmăreşte promovarea principalelor zone turistice de la noi din ţară, astfel încât acestea să devină o destinaţie atractivă pentru turiştii români.

Publicul-ţintă este reprezentat de potenţialii turişti cu vârste cuprinse între 18-65 de ani, din mediile urban şi rural, cu venituri medii şi mari şi cel puţin studii medii.

COSTURI DE PRODUCŢIE
Fără să cunoşti scenariul şi pretenţiile de calitate este foarte greu să stabileşti preţul unui spot, ne-a declarat Liviu David, Creative Director Next Advertising. "Când stabilesc costurile unui spot publicitar, casele de producţie au în vedere costurile tehnice, deoarece fiecare filmare necesită un echipament specific de filmare şi lumini, costurile de personal, respectiv tehnicienii, operatorul, regizorul şi actorii. De asemenea, se ţine cont de costurile de locaţie (închirieri, aprobări, construcţii, deplasări), costuri de catering, de machiaj, de transfer şi procesare, de montaj, de efecte speciale şi altele. Fiecare zi de filmare în plus aproape dublează costurile. Regizorul şi operatorul setează calitatea şi originalitatea întregii producţii, iar nivelul lor de exigenţă afectează costurile", a spus Liviu David. Întrebat dacă se justifică o filmare subacvatică, aşa cum se cere în caietul de sarcini, pentru promovarea Crăciunului în Maramureş, Liviu David a spus că "la prima vedere nu", dar că se poate găsi un scenariu care necesită o filmare subacvatică pentru promovarea Crăciunului în Maramureş.

×
Subiecte în articol: economic