Retailul ţine la limită pasul cu digitalizarea însă vor câştiga doar companiile care vor construi "punţi" între mediul virtual şi spaţiul real, potrivit Argo Real Estate Opportunities Fund. Iar centrele comerciale care nu vor reuşi acest lucru vor pierde chiriaşi şi cotă de piaţă, conform aceleiaşi surse.
“Retailul este oarecum la limita de a ţine pasul cu era digitalizării şi a comunităţilor online. Unele companii din zonă comercială privesc internetul ca fiind un <
Fondul imobiliar Argo Real Estate deţine în România patru parcuri de retail - Shopping City Sibiu, Shopping City Suceava, Era Shopping Park Oradea şi Era Shopping Park Iaşi- cumulând o suprafaţă totală închiriabilă de 271.000 mp.
România digitală
Numărul abonaţilor de telefonie mobilă a depăşit 6 miliarde la finele lui 2011 iar România nu face excepţie de la tendinţele mondiale, mai spune Argo Real Estate. Conform Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii, numărul conexiunilor la internet ajunsese la 10,8 milioane la sfârşitul lui 2011, iar numărul utilizatorilor de telefonie mobilă (cartele SIM active) se ridica la 23,4 milioane. De asemenea, firma de cercetare de piaţă Gfk a anunţat că piaţa de telefoane mobile şi smartphone-uri a înregistrat o creştere semnificativă în al treilea trimestru din acest an, de 12,3%, comparativ cu perioada similară din 2011; dintre utilizatorii de smartphone-uri, 41% caută informaţii pe Internet atunci când se află la cumpărături, despre produsele pe care intenţionează să le achiziţioneze, iar 32% identifică un loc de distracţie în oraş cu ajutorul smartphone-ului. |n plus, avem peste 5 milioane de utilizatori pe Facebook (cu o creştere exponenţială), la care se adăugă cei care folosesc alte reţele sociale personale sau profesionale, precum Linkedin.
Tableta şi telefonul dau un nou sens cumpărăturilor online
„România a avut din start un dezavantaj- incorect din punct de vedere istoric- în ceea ce priveşte accesul populaţiei la tehnologie şi posibilităţile financiare aferente, însă românii recuperează rapid şi au abilităţi IT la <
Cele trei etape ale retailului din România
Centrele comerciale din România au parcurs deja două etape majore: prima a fost cea de apariţie şi extindere principală a retailului modern, de la sfârşitul anilor ă90 până în 2008- 2009. Cea de-a doua etapă importantă, care a durat până în prezent, a adus distracţia şi evenimentele în prim planul experienţelor de shopping: ca şi comportament al consumatorului, în general publicul român "se plictiseşte" repede de un produs sau serviciu, potrivit companiei, iar furnizorii trebuie să fie mereu creativi. Astfel, după ce mirajul iniţial al mall-urilor şi parcurilor comerciale cu o ofertă bogată a dispărut, retailerii au fost nevoiţi să inoveze, organizând târguri, expoziţii, concerte sau concursuri pentru a atrage oamenii.
„Trecem în cea de-a treia etapă a dezvoltării retailului din România, în care consumatorii au mai multe posibilităţi de a achiziţiona diferite branduri: extinderea retailerilor continuă, iar unicitatea unui produs nu mai este criteriul de bază, aşa încât se va pune problema de a deveni magazinul sau centrul comercial preferat datorită experienţelor mixte pe care le oferă în această era digitalizată. Marketingul în domeniu se va transforma dintr-o funcţiune esenţială într-una vitală”, a arătat Graham Kilbane.