x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Global - Metro creste, dar nu depaseste Carrefour

Global - Metro creste, dar nu depaseste Carrefour

14 Ian 2005   •   00:00

Vanzarile grupului francez Carrefour, numarul doi pe piata mondiala de retail, au crescut anul trecut cu 3,2% la nivel mondial, ajungand la 81,3 miliarde de euro.

Cel mai semnificativ avans a fost inregistrat de magazinele din Asia. Din cifra totala, piata franceza a contribuit cu aproape jumatate, in conditiile in care vanzarile realizate de Carrefour in magazinele din aceasta tara s-au situat la peste 40 de miliarde de euro. Restul Europei a constituit a doua piata regionala ca pondere. Aici, compania a obtinut incasari de 30,1 miliarde de euro in anul 2004.

INVESTITII. Compania franceza opereaza in Romania patru magazine, din care trei in Bucuresti si unul la Brasov, si a anuntat ca va investi in urmatorii doi ani 100 de milioane de euro pentru deschiderea a patru noi hypermarketuri. Strategia de dezvoltare a grupului prevede deschiderea a doua magazine in fiecare an, in final urmarindu-se atingerea unui numar de 20 de centre comerciale. Valoarea totala a proiectelor programate in Romania este estimata la jumatate de miliard de euro, pana in prezent fiind investita o suma de 120 milioane de euro.

SPRE EST. Vanzarile grupului german Metro, operatorul lantului de magazine cu acelasi nume, au crescut cu 5,5% in anul precedent fata de 2003, datorita performantelor solide de pe pietele externe, care au compensat stagnarea celei germane. In 2004, vanzarile companiei au atins 56,4 miliarde de euro, de la 53,6 miliarde de euro in 2003. In trimestrul al patrulea, vanzarile au urcat cu 6%, pana la 16,8 miliarde de euro, pe fondul performantelor ridicate din Europa de Est, in special in Polonia si Romania. In aceasta perioada, Metro a deschis 17 noi magazine, dintre care doua in Romania, in orasele Constanta si Brasov, si unul in Republica Moldova. Metro opereaza unul dintre cele mai mari lanturi de distributie din lume, avand peste 2.300 de locatii in 27 de tari si circa 240.000 de angajati.

×
Subiecte în articol: economic