Comerţul electronic se va dubla în acest an în România şi va ajunge la valoarea de 250 de milioane de euro, urmînd să atingă pragul de un miliard de euro în 2010, susţin reprezentanţii companiilor cu activitate online, principalele produse vîndute pe această piaţă fiind cele din domeniul IT&C. Ritmul de creştere se va menţine şi în următorii trei ani, ca urmare a creşterii accesului la internet şi a ofertelor disponibile, precum şi a gradului sporit de securizare a plăţilor online.
Comerţul electronic se va dubla în acest an în România şi va ajunge la valoarea de 250 de milioane de euro, urmînd să atingă pragul de un miliard de euro în 2010, susţin reprezentanţii companiilor cu activitate online, principalele produse vîndute pe această piaţă fiind cele din domeniul IT&C. Ritmul de creştere se va menţine şi în următorii trei ani, ca urmare a creşterii accesului la internet şi a ofertelor disponibile, precum şi a gradului sporit de securizare a plăţilor online.
“Dacă piaţa online din UE se va majora cu cîte 25% în următorii patru ani şi va depăşi 400 de miliarde de euro în 2011, cea românească evoluează şi mai rapid şi va depăşi un miliard de euro în 2010. În prezent sînt 1.500 de magazine online. Pe acest segment intră cîte un magazin pe zi, însă la două zile iese unul”, a declarat azi Marius Ghenea, proprietarul magazinelor online PCfun.ro şi electrofun.ro, citat de Mediafax. Anul trecut, conform estimărilor investitorilor din industria de profil, comerţul online a atins 125 de milioane de euro, circa 80% din produsele vîndute aparţinînd segmentului de IT&C. Estimările includ şi comenzile plătite prin alte metode decît cele cu plata prin carduri bancare, cum ar fi comanda online cu plata la livrare. Compania Romcard, care se ocupă cu furnizarea serviciilor de tranzacţii cu carduri bancare, a anunţat în luna martie că piaţa de comerţ electronic cu plata online prin card va avansa în 2008 cu 50% faţă de 2007, la peste 50 de milioane de euro, cu un total de circa 675.000 de tranzacţii. La nivelul anului trecut, valoarea totală a tranzacţiilor realizate prin serviciile Internet banking a depăşit 138 de milioane de euro, iar numărul tranzacţiilor realizate de cei peste 400.000 de utilizatori s-a majorat cu 25%, la circa 22,1 milioane de operaţiuni, a precizat secretarul de stat pentru Tehnologia Informaţiei din cadrul ministerului de resort, Alexandru Gherghina, în cadrul unui seminar de e-business.