Livrările grupului auto german Volkswagen, care luptă cu Toyota şi alianţa Renault - Nissan - Mitsubishi pentru titlul de cel mai mare producător auto mondial, au crescut cu 4,3% în 2017 până la 10,74 milioane vehicule, o cifră record care vine la doi ani după izbucnirea scandalului Dieselgate.
Grupul Volkswagen, care regrupează 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania, a subliniat că vânzările sale au crescut accelerat cu 8,5% în luna decembrie 2017 până la aproape un milion de vehicule.
"Suntem recunoscători clienţilor noştri pentru încrederea pe care o reflectă acest cifre. Vom continua să facem tot ce putem în 2018 pentru a ne ridica şi a depăşi aşteptărilor clienţilor din întreaga lume", a declarat directorul general de la Volkswagen, Matthias Muller.
Livrările Volkswagen în Europa au crescut cu 3,3% în 2017, până la 4,3 milioane de vehicule, în timp ce în America de Nord au crescut cu 4% până la 976.400 de unităţi iar în regiunea Asia-Pacific au crescut cu 4,3% până la 4,5 milioane vehicule. China şi-a consolidat titlul de prima piaţă a grupului Volkswagen, cu 4,2 milioane de vehicule vândute, în creştere cu 5,1% comparativ cu 2016.
Aceste cifre record ar putea permite Volkswagen să devanseze, pentru al doilea an, Toyota în cursa pentru cel mai mare constructor auto mondial. Toyota urmează să dea publicităţii la finele acestei luni rezultatele comerciale pentru anul 2017 însă conform propriilor sale estimări preliminare, în 2017 grupul nipon a vândut 10,35 milioane de vehicule.
În ceea ce priveşte grupul Renault, a acesta a anunţat deja că anul trecut vânzările sale au crescut cu 8,5% până la un nivel record de 3,76 milioane vehicule, ceea ce înseamnă că grupul francez mizează pe performanţele partenerilor săi japonezi, Nissan şi Mitsubishi, pentru a prelua titlul de cel mai mare producător auto mondial. Împreună, Renault-Nissan-Mitsubishi mizează pe vânzarea a 10,5 milioane de vehicule în 2017. AGERPRES