x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Infrastructura feroviară deraiază fără 29 de miliarde de euro

0
Autor: Adrian Stoica 23 Mar 2017 - 17:35
Infrastructura feroviară deraiază fără 29 de miliarde de euro Victor Stroe


Ieri dimineaţă glasul roţilor de tren a amuţit, după ce salariaţii companie de infrastructura CFR SA au declanţat un protest spontat. Zeci de trenuri au rămas blocate şi sute de călători au avut de aşteptat ore bune prin gări pentru a-şi continua drumul. Protestul angajaţilor a venit pe fondul negocierii unui nou contract colectiv de muncă şi a durat până la orele prânzului.

 

Investitiile în infrastructura feroviară sunt estimate la suma de 11 miliarde de euro pentru periaoda 2015-2020 şi la 18 miliarde de euro pentru intervalul 2021-2030, ceea ce ridică necesarul investiţional la 29,4 miliarde de euro. Proiectele vizează realizarea lucrărilor de mentenanţă curentă şi recuperarea întârzierilor la reparaţii, reabilitarea şi modernizarea liniilor principale din reteaua TEN-T.

 

Bani de la Guvern nu vin

Anual ies din garanţie circa 370 km de cale ferată, dar finanţarea este asigurată doar pentru 15 km de linii pe an, în condiţiile în care  fondurile europene sunt utilizate doar pentru magistrale. Restul banilor ar trebui să provină din fondurile proprii ale companiei şi de la bugetul de stat. Anul acesta Ministerul Transporturilor a primit însă bani de la buget doar pentru finanţarea  proiectul de finalizare a Magistralei 4 de metrou-325 milioane de lei (71,6 milioane de euro) şi proiectul de finalizare a lucrarilor de infrastructura pe podurile Cernavodă şi Borcea-37 milioane de lei (8 milioane de euro).

 

Viteza este tot mai mică

În acest moment pe calea ferată sunt impuse peste 600 de restricții de viteză. În condiţiile în care  viteza proiectată a rețelei de cale ferată este de 85 km/h, s-a ajuns în situaţia ca  viteza comercială pentru trenurile de călători este de 45 km/h, iar pentru trenurile de marfă este de 20 km/h. Bugetului de venituri şi cheltuieli al companiei a fost deja stabilit, urmând să fie aprobat de către Guvern, dar conducerea Ministerului Transporturilor spune că vor fi bani pentru investiţii. Anul trecut însă, promisiunile au rămas doar simple promisiuni. Astfel, conform contractului de activitate a CFR SA pentru perioada 2016-2020, compania ar trebui să facă anul trecut investiţii de peste 1,464 miliarde de lei doar pentru a menţine actualele viteze de circulaţie ale trenurilor. Cu toate acestea compania a primit doar  464 de milioane de lei. Un buget de investiţii total insuficient, dacă mai adăugăm că pentru ridicarea restricţiilor de viteză şi eliminarea punctelor periculoase, CFR SA ar mai fi avut nevoie de 5,3 miliarde de lei.

 

3 mld. euro din fonduri europene

Principala sursă de finanţare a proiectelor de reabilitare a infrastructurii feroviare este Programul Operaţional pentru Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, prin care CFR SA are la dispoziţie o sumă de aproximativ 1,85 miliarde euro. De asemenea, o altă sursă de finanţare pentru investiţii este programul CEF (Connecting European Facilities), prin care companiei i-au fost alocate 1,2 miliarde euro până în 2020.

 

9.000 de kilometri de cale ferată necesită lucrări de reparaţii capitale

Cheltuielile de natură salarială ale CFR SA au crescut anul trecut cu 17,4%, iar pentru acest an administraţia propune o creştere de 22,5%.

 

Salarii mărite cu 25% şi condiţii mai bune de lucru

Sindicaliştii de la CFR SA sunt nemulţumiţi de actuala grilă de salarizare  care nu asigură  o departajare clara între funcţii, ajungându-se în situaţia în care jumătate dintre angajaţi să fie plătiţi cu salariul minim pe economie. Faţă de oferta administraţiei care oferă o majorare a cheltuielilor salariale de 22,5%, angajaţii cer 25%, precum şi condiţii mai bune de muncă. Liderul Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari (FSTFR), Rodrigo Maxim, a avertizat că astăzi ar putea intra în grevă salariaţii companiilor CFR Călători. Pe lângă nivelul salarizării, aceştia mai cer achiziţionarea de garnituri de tren noi.

 

Peste 150 de trenuri sunt afectate, la această oră, ca urmare a protestului declanșat de o parte din angajații CFR, nemulțumiți de negocierile privind noul contract colectiv de muncă.

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Companiile estimează creșteri salariale. Cu cât vor crește veniturile românilor

Companiile estimează creșteri salariale. Cu cât vor crește veniturile românilor
Companiile anticipează creşteri salariale de 5% pentru acest an şi 2022, cel mai mare avans fiind aşteptat în retail şi industria producătoare auto, angajatorii orientîndu-se către asigurări de...

Curățenia în spațiile de birouri și igiena personală au fost introduse în planurile de business

Curățenia în spațiile de birouri și igiena personală au fost introduse în planurile de business
Anul 2020 ne-a forțat o perspectiva nouă din care să privim sănătatea individuală și colectivă, subliniindu-i importanța atât pentru asigurarea predictibilității, productivității și competitivității la...

Tartorii McKinsey: compania-sectă din buricul economiei mondiale

Tartorii McKinsey: compania-sectă din buricul economiei mondiale
Galerie Foto Firma McKinsey „consiliază” 90 din cele 100 cele mai mari companii de pe lista revistei Fortune și zeci de guverne din varii locuri de pe mapamond. Noi recruți sunt selectați din rândurile bursierilor Rhodes...

Care sunt cele mai populare jocuri de noroc

Care sunt cele mai populare jocuri de noroc
Cazinourile fizice și online se bucură de un succes imens, iar industria jocurilor de noroc la nivel global are un avânt fără precedent. Oameni din toată lumea, cu ocupații diferite, din diverse straturi sociale...

Cazul City Insurance. Ce se va întâmpla cu cele 160.000 de dosare de daună

Cazul City Insurance. Ce se va întâmpla cu cele 160.000 de dosare de daună
Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) este în proces de preluare a celor 160.000 de dosare de daună ale City Insurance, spune Valentin Ionescu, director la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF),...

Preferințele Generației Z. Cât de importanți sunt banii pentru tinerii români

Preferințele Generației Z. Cât de importanți sunt banii pentru tinerii români
Generația Z face achiziții echilibrate, în online și offline, deoarece aproximativ 51% dintre tineri și-au propus să economisească iar 48% vor să câștige mai mulți bani în acest an, arată studiul...

Dezvoltarea sustenabilă: ce înseamnă și cum o putem integra în aspectele importante ale vieții

Dezvoltarea sustenabilă: ce înseamnă și cum o putem integra în aspectele importante ale vieții
Dacă ar fi să găsim o definiție a ceea ce înseamnă „dezvoltare sustenabilă”, unul dintre punctele de reper pe care ni le putem lua este raportul Brundtland din 1987 al Comisiei mondiale pentru mediu și...

Investigație de amploare pe piața de carte. Posibile ilegalități ale unor edituri cunoscute

Investigație de amploare pe piața de carte. Posibile ilegalități ale unor edituri cunoscute
Consiliul Concurenţei investighează un posibil comportament anticoncurenţial al unor societăți de pe piaţa furnizării de carte din România, scrie Ziarul Financiar. Companiile investigate sunt Editura...

Ce este procesul de overselling si cum il practica firmele de web hosting?

Ce este procesul de overselling si cum il practica firmele de web hosting?
Practica de overselling este utilizata frecvent de companiile de web hosting si presupune vanzarea de resurse care nu sunt disponibile pe server. Furnizorul de hosting se bazeaza pe faptul ca majoritatea site-urilor nu...

Creditul neguvernamental a crescut cu 1% în august 2021

Creditul neguvernamental a crescut cu 1% în august 2021
Creditul neguvernamental a crescut  cu 1% în august 2021,  faţă de iulie 2021, respectiv 0,8% în termeni reali, ajungând la 309,7 miliarde de lei, arată BNR. Creditul în lei...

Valoarea economică a industriei de jocuri din Macau scade ca urmare a coronavirusului

Valoarea economică a industriei de jocuri din Macau scade ca urmare a coronavirusului
Potrivit raportului al Inside Asian Gaming care citează infοrmații oficiale al Biroului de recensământ și statistici al enclavei, surplusul brut deținut de cele nouă entități licențiate să opereze o Fοrmă...

O regiune din România se află în topul lucrătorilor în transporturi din UE

O regiune din România se află în topul lucrătorilor în transporturi din UE
Regiunea Sud-Muntenia din România se află pe primul loc în UE la numărul de lucrători în transporturi, cu 65 de persoane la mia de locuitori. În blocul comunitar, erau 10,8 milioane de angajați în transporturi,...

„Șervețelul lui Laffer”: ban la ban trage și păduche la păduche

„Șervețelul lui Laffer”: ban la ban trage și păduche la păduche
Galerie Foto În 1979 a avut loc o revoluție financiară în fruntea căreia s-au aflat doi dintre cei mai puternici lideri ai lumii libere: Margaret Thatcher și Ronald Reagan. Ce-au hotărât ei atunci? Au rupt lanțurile legislat...
Serviciul de email marketing furnizat de