Managerii din Romania prefera cursurile de training personalizate pentru angajatii pe care ii conduc.
Managerii din Romania prefera cursurile de training personalizate pentru angajatii pe care ii conduc. Notiunile invatate sunt specifice companiei beneficiare si ajung la un numar mai mare de persoane. Aproape 80% din training-urile solicitate de catre clientii firmei sunt cursuri personalizate, considera Nicolae Moldovan, director al Personnel Development Solutions, firma de training si consultanta in resurse umane. Pe piata, cu doua mii de euro, in medie, managerii "cumpara" un curs personalizat cu durata de doua zile. La programul de pregatire pot participa chiar 15 angajati. Managerii prefera acest tip de curs din mai multe motive. Angajatii sunt pregatiti exact pentru activitatea zilnica, aplicabilitatea celor invatate fiind mare. In plus, costul nu este unul prea ridicat, tinand cont si de numarul de beneficiari, iar rezultatul este mai mare cand toti membrii echipei vorbesc aceeasi limba. "Fie ca e vorba de exemple, de studii de caz sau de jocuri de rol, trebuie sa vii cu lucruri concrete din activitatea lor", explica el. LA SCOALA. La cursurile deschise sau "open" se poate inscrie oricine. Oricine plateste o taxa de cateva sute de euro. Trainer-ul are cateva studii de caz clasice pe care le foloseste chiar daca participantii sunt din domenii diferite de activitate. Cursul de tip open are insa si avantaje. Principalul ar fi schimbul de informatii dintre profesionisti, care provin din domenii diferite de activitate, considera Anda Racsa, coordonator de programe al ABC Training Consulting. In acelasi timp, se pot crea si mentine relatii de afaceri de durata. Mai mult chiar, cursurile au dus la incheierea de parteneriate, ne spune Racsa. O alta categorie de cursuri o reprezinta cele de certficare. Acestea dureaza trei-sase luni, sunt numai de tip "open" si au o tematica anuntata, foarte bine stabilita. Imaginea firmei de training conteaza mai mult in cazul cursurilor de lunga durata, considera Moldovan. Pe o scara a recunoasterii din partea mediului de business acestea s-ar afla sub programele de MBA.
INVATA SI APLICA IMEDIAT
|
Cursantii aleg uneori si programe de instruire in domenii conexe. O persoana din "customer service" face un curs de vanzari pentru a-si schimba locul de munca, exemplifica Moldovan. Totusi, cea mai mare eficienta o au cursurile facute in domeniul in care activezi. Finalitatea unui curs este sa pui in practica anumite cunostinte si abilitati. Lucrul acesta trebuie sa poti sa-l faci inca de cand urmezi cursul. Competentele nu se stocheaza, la fel ca si in cazul serviciilor. Daca nu iti folosesti competentele exact atunci, ele se uita. Un curs bun il pune pe participant sa practice ceea ce invata inca de la curs, iar apoi sa practice. "Parerea mea este ca un curs, ca
sa-si atinga obiectivul, trebuie sa schimbe niste comportamente. Aceasta inseamna introducerea lor in memoria pe termen lung, fapt ce se poate face in momentul in care cursantul aplica notiunile invatate si vede care sunt efectele. Un curs bun de management poate sa faca o diferenta la nivel de atitudine", considera Moldovan.
|
TRAINING MIORITIC
|
Moldovan a observat ca incep din ce in ce mai multi investitorii romani sa-si instruiasca angajatii. Problema este legata insa de buget.
Firmle straine au modele clare si stiu ce procent din cifra de afaceri este destinata training-ului. Firmele romanesti prevad in buget anumite sume mai mult cu caracter orientativ si merg mai mult pe principiul "daca sunt bani, fac si training". Pe de alta parte, ele isi pastreaza o marja de resurse financiare pentru oportunitati fiind firme mai flexibile decat cele mari, iar mediul economic romanesc fiind unul foarte dinamic.
|
Citește pe Antena3.ro