x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Legea pentru Daewoo e inutilă

Legea pentru Daewoo e inutilă

de Florina Zainescu    |    08 Aug 2007   •   00:00
Legea pentru Daewoo e inutilă
Sursa foto: Victor Stroe/

Romănia are cadrul legal necesar pentru rezolvarea problemelor apărute in timpul negocierilor cu Ford pentru privatizarea Automobile Craiova. In plus, legislaţia de privatizare poate fi modificată, nefiind necesară o lege specială pentru vănzarea fabricii.


Comisia de privatizare a Automobile Craiova a cerut Guvernului săptămăna trecută să aprobe un memorandum privind finalizarea tranzacţiei cu Ford printr-o lege specială şi mandatarea comisiei pentru a purta negocieri pentru acest tip de tranzacţie. Deja membrii comisiei au avut două runde de negocieri cu Ford pentru a discuta principalele elemente ale tranzacţiei ce vor fi cuprinse in respectiva lege specială de privatizare.


De altfel, Ford a anunţat că va depune oferta financiară imbunătăţită pentru preluarea Automobile Craiova, după ce reprezentanţii constructorului american şi ai statului romăn vor agrea forma finală a contractului de privatizare. Americanii au discutat ieri cu Comisia de privatizare "diverse aspecte legate de contractul de vănzare-cumpărare de acţiuni, precum şi unele potenţiale prevederi ale legii speciale pentru definitivarea tranzacţiei de privatizare", potrivit unui comunicat AVAS.


NEREGULI. Partidul Conservator nu va fi de acord cu nici o iniţiativă legislativă nouă prin care să se reglementeze privatizarea societăţii Daewoo Automobile Craiova, a declarat senatorul Codruţ Şereş, fost ministru al Economiei. "Sunt pentru privatizarea fabricii, doar in mandatul meu s-au răscumpărat acţiunile de la coreeni. Insă nu se impune o lege care să fie aprobată de Parlament pentru privatizarea Daewoo. Prin această intenţie se urmăreşte ca cineva să se spele pe măini", a precizat el.


Şereş a explicat că Executivul trebuie să-şi asume responsabilitatea privatizării, pentru că are toate părghiile legale pentru a o incheia. Astfel, fabrica de la Craiova a fost transferată la Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), care are o legislaţie foarte bine pusă la punct. "Dacă legislaţia actuală este insuficientă, putem să o modificăm, să o completăm, nu trebuie să facem o lege specială pentru Craiova. Căte privatizări prin legi speciale cunoaşteţi?!", a atras el atenţia. In plus, există o comisie de privatizare - special infiinţată şi retribuită - care negociază cu Ford şi care are un mandat, in condiţiile respectării legii romăneşti. Această comisie trebuie să informeze Guvernul dacă fabrica se poate privatiza şi in ce condiţii, pentru că Executivul are in mănă toate argumentele sau părghiile de natură economică sau legislativă necesare. "Dacă e vorba despre o eventuală scutire de datoriile pe care Automobile Craiova le are la ANAF, aceasta poate fi reglementată pe cale legală, cu avizul Consiliului Concurenţei. Dacă vorbim de alte tipuri de ajutor de stat, există scheme de ajutor de stat discutate cu Bruxellesul şi validate prin lege", a declarat Şereş.
In plus, dacă o lege specială pentru privatizarea fabricii craiovene ar ajunge in Parlament, aceasta nu ar putea fi adoptată in septembrie, putănd trece prin diferite modificări.


CADRUL LEGAL
"Ori te inscrii in legislaţia de privatizare şi in legislaţia Consiliului Concurenţei, ori, dacă acest cadru legal e prea strămt, lărgeşte-l modificănd legislaţia cadru existentă, nu face o lege specială pentru Craiova. Dacă există o comisie cu atribuţii in domeniul privatizării, plătită pentru asta, nu ştiu de ce trebuie să arunci responsabilitatea in spatele Parlamentului, prin adoptarea unei noi legi"
Codruţ Şereş, fost ministru al Economiei

×