x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Leonardo a închis 30 de magazine şi a concediat 600 de angajaţi

Leonardo a închis 30 de magazine şi a concediat 600 de angajaţi

08 Sep 2009   •   00:00

Retailerul român de încălţăminte şi marochinărie Leonardo a închis în acest an 30 de magazine neprofitabile şi a concediat 600 de angajaţi în urma restructurării, potrivit Ensight Management Consulting, firma de consultanţă care a asistat compania în acest proces.

"Reducerea cu mai mult de 30% a reţelei de vânzări a determinat eliminarea magazinelor neprofitabile şi a celor care se aflau la finalul unui ciclu de viaţă de succes, acest lucru fiind în concordanţă cu transformarile care au loc în mediul de vânzări din România. Acesta este dominat din ce în ce mai mult de centre comerciale şi mall-uri, fapt care erodează însuşi motivul de a exista al magazinelor tradiţionale de stradă", se arată într-un comunicat al Ensight Management Consulting.

Reţeaua de magazine cuprindea la sfârşitul anului 2008 peste 200 de magazine în principalele zone urbane din România, Ungaria, Bulgaria şi Moldova şi avea peste 3.000 angajaţi. Leonardo România a avut în 2008 o cifră de afaceri de 500 milioane de lei, fără TVA, iar grupul Leonardo a atins vânzări de peste 600 milioane de lei în aceeaşi perioadă.

"Piaţa retailului de încălţăminte a fost puternic afectată de criza economică, vânzările scăzând, în 2008, cu aproximativ 30% faţă de 2007. În anii precedenţi, Leonardo a urmat o politică de extindere agresivă a reţelei de magazine. Pentru aprovizionarea magazinelor, a achiziţionat din ce în ce mai multă marfă, fapt ce a condus la crearea unor datorii semnificative faţă de furnizori", se menţionează în comunicat.

În contextul reducerii vânzărilor, corelată cu creşterea dificultăţii de a obţine finanţare suplimentară, datoriile au devenit dificil de acoperit, iar retailerul a început un proces de restructurare.

×
Subiecte în articol: economic