
Tunelurile, prevăzute cu două benzi de circulație și bandă de urgență pe fiecare sens, vor avea o lățime totală de 11,35 metri pe sens. Acestea vor facilita tranzitul direct pe autostrada A1, între județele Timiș și Hunedoara, contribuind la fluidizarea traficului și la îmbunătățirea conexiunilor rutiere din vestul țării, potrivit Observator News.
Un proiect ambițios cu finalizare în 2026
Autostrada Lugoj-Deva, și în special lotul II, este considerată una dintre provocările infrastructurii rutiere din România. Premierul Marcel Ciolacu a descris această secțiune de sub 10 km ca fiind „o rușine a României” din cauza întârzierilor și dificultăților întâmpinate. Totuși, lucrările actuale au un buget de peste 2 miliarde de lei, iar finalizarea proiectului este estimată pentru a doua jumătate a anului 2026.
Operațiuni pregătitoare în desfășurare
În prezent, se desfășoară operațiunile premergătoare forării tunelurilor, care reprezintă o etapă esențială în modernizarea infrastructurii din zonă. Proiectul va transforma acest tronson de autostradă într-o rută modernă, contribuind la creșterea siguranței rutiere și la dezvoltarea economică a regiunii.
