x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Metrorex va achita peste 36,6 milioane lei pentru studii la tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul

Metrorex va achita peste 36,6 milioane lei pentru studii la tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul

08 Iun 2009   •   00:00

În acest sens compania Metrorex va organiza o licitaţie la sfârşitul lunii iulie pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate în vederea construcţiei Magistralei IV de metrou, pe tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul, valoarea estimativă a contractului fiind de 36,61 milioane de lei, fără TVA.



Contractul, finanţat din surse proprii, va avea o valabilitate de nouă luni, din care patru luni, de la semnarea contractului, pentru realizarea studiului de prefezabilitate şi cinci luni, de la aprobarea studiului de prefezabilitate, pentru studiul de fezabilitate.

"Această linie de metrou va asigura legătura, pe direcţia nord-sud, între zona centrală şi cartierele Berceni şi Progresul. Magistrala va conecta două dintre cele mai importante staţii de cale ferată ale Capitalei (Gara de Nord şi Gara Progresul) şi va avea corespondenţă cu toate magistralele în funcţiune, precum şi cu cele în perspectivă", potrivit companiei.

Durata de realizare a lucrărilor va fi de aproximativ 7-8 ani. Linia de metrou va fi formată din mai multe tronsoane (în funcţie de etapele de execuţie propuse şi punerea în funcţiune stabilite). Staţiile se vor afla la o distanţă medie de 800 metri. Lungimea liniei şi numărul de staţii vor fi stabilite în funcţie de varianta aprobată. Cerinţele standard presupun asigurarea unei viteze maxime de 80 km/oră şi o viteză comercială de 36 km/oră.
Pentru a participa la licitaţie, firmele interesate trebuie să depună, printre altele, o garanţie de 550.000 lei, să fi avut în ultimii trei ani o cifră de afaceri de minim o sută de milioane de lei, o scrisoare de bonitate emisă de o bancă din care să reiasă că are o situaţie financiară prin care poate susţine contractul, un istoric al litigiilor şi să fi încheiat în ultimii ani cel puţin un contract de studii de fezabilitate pentru construcţia unei linii de metrou subteran, nouă cu o lungime de minim şase kilometri.

În alegerea ofertei câştigătoare, preţul ofertei va avea o pondere de 52% şi punctajul tehnic 48%. Ofertele pot fi depuse până la 28 iulie, dată la care vor fi deschise.

"În Planul de Urbanism General (PUG) al Municipiului Bucureşti, perspectiva de dezvoltare a zonei extraurbane de sud cuprinde realizarea Aeroportului Bucureşti Sud, Portul 1 Decembrie, Platforma logistică Sud Argeş şi parcul ştiinţific şi tehnologic Berceni. Ţinându-se cont de presiunea imobiliară pentru extindere generată de preferinţa majorităţii populaţiei urbane pentru locuinţe individuale sau colective mici, după 30 de ani de locuire colectivă în cartierele dormitor şi având în vedere modelele de evoluţie ale altor metropole şi prevederile PUG, se poate afirma că Bucureştiul exercită o presiune permanentă pentru extinderea limitelor sale în zona de sud", se mai precizează în anunţ.

În prezent, Magistrala IV este formată din patru staţii pe tronsonul 1 Mai-Gara de Nord, urmând ca în 2010 să fie finalizat tronsonul 1 Mai-Laromet şi în 2012 tronsonul Laromet-Zarea.
Mediafax

×
Subiecte în articol: economic