x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Ministerul Economiei: DMHI, datorii uriaşe către coreeni

Ministerul Economiei: DMHI, datorii uriaşe către coreeni

de Cristian Anton    |    07 Noi 2017   •   12:10
Ministerul Economiei: DMHI, datorii uriaşe către coreeni
Sursa foto: Bogdan Iurascu/Intact Images

Ministerul Economiei realizează „o analiză amplă” asupra oportunităţii de preluare a pachetului majoritar de acţiuni deţinut de Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co Ltd (DSME) la Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), la care statul român este co-acţionar, cu 49%. Într-un răspuns pentru „Jurnalul Naţional”, ministerul evidenţiază situaţia financiară foarte complicată a DMHI, dezvăluind că cea mai mare parte a datoriilor de peste 1,2 miliarde de dolari a şantierului sunt chiar către compania-mamă.

„Opţiunea privind exercitarea dreptului de preferinţă trebuie să ia în calcul situaţia dificilă a DMHI care înregistrează pierderi începând din anul 2009. Datoria societăţii se cifrează la data de 31.12.2016 la peste 1,2 mld. USD, din care peste 420 mil. USD către acţionarul majoritar DSME”, arată Departamentul pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului (DPAPS) din cadrul Ministerului Economiei.

Se caută clienţi

“Decizia privind exercitarea dreptului de preempţiune pentru achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni deţinut de DSME la societatea mixtă DMHI necesită o analiză amplă ce trebuie să ţină cont de situaţia economico-financiară a societăţii, precum şi de capacitatea acţionarului SN 2 Mai SA de a relansa activitatea societăţii DMHI, inclusiv asigurarea garanţiilor necesare atât pentru activitatea curentă, cât şi pentru portofoliul de comenzi de care societatea are nevoie pentru a atinge un nivel optim de încărcare a capacităţilor, care să asigure inclusiv plata datoriilor restante”, a mai transmis ministerul.

“Vă facem cunoscut că Damen Shipyards Group, potenţialul compărator al pachetului majoritar, şi-a manifestat intenţia de a avea unele contacte la nivel instituţional”- DPAPS.

Pe de altă parte, oficialii ministerului recunosc faptul că se află în negocieri cu DMSE în privinţa preţului de preluare a şantierului din Mangalia: “Partea română se află în discuţii cu acţionarul majoritar pentru identificarea elementelor ce concură la estimarea valorii şi a costurilor generale ale tranzacţiei”.

DSME, al doilea cel mai mare constructor naval din lume, vrea să vândă şantierul din Mangalia pentru a scăpa de faliment

 

 

 

 

 

 

 

 

×
Subiecte în articol: Daewoo Shipbuilding