x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie MTI modifică tariful de navigaţie aeriană terminală

MTI modifică tariful de navigaţie aeriană terminală

de Elena Stan    |    14 Oct 2009   •   00:00

De la 1 ianuarie 2010, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (AIHCB) se va aplica prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1794/2006 privind stabilirea tarifului de navigaţie aeriană terminală, potrivit unui ordin realizat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).



Aplicarea Regulamentului pe celelalte aeroporturi, luate individual, ar conduce, cu excepţia Aeroportului Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu, la creşterea substanţială a costurilor pentru utilizatori. În urma simulării aplicării principiilor enunţate în Regulamentul CE nr. 1794/2006 în scopul stabilirii tarifului de navigaţie aeriană terminală aferent prestaţiilor la AIHCB, luându-se în considerare o valoare a exponentului de 0,7, au rezultat un număr total de 39.066 de unităţi de servicii şi un tarif unitar de 1043,3 lei/unitate de servicii, respectiv 248,4 euro/unitate de servicii. Prin aplicarea acestui tarif toate aeronavele cu o masă maximă la decolare (MTOW) mai mare de 23,9 tone (adică majoritatea aeronavelor ce operează pe AIHCB) vor avea de achitat tarife mai mici decât cele aplicate în prezent.

PROIECT

Având în vedere că Autoritatea Aeronautică Civilă Română a fost desemnată deja ca autoritate naţională de supervizare conform legislaţiei comunitare aferente Cerului unic european, se propune preluarea de aceasta şi a atribuţiilor de supraveghere a respectării de RA ROMATSA a principiilor şi cerinţelor specifice prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 1794/2006 referitoare la stabilirea tarifului de navigaţie aeriană terminală. Tariful final care va rezulta în urma parcurgerii procedurilor prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 1794/2006 urmează să fie notificat Comisiei Europene conform art. 13 din Regulament. Menţionăm că aplicarea Regulamentului doar pe AIHCB poate conduce în cazul RA ROMATSA la pierderi financiare din activitatea de prestări servicii de navigaţie aeriană terminală, aceasta urmând să analizeze împreună cu operatorii aerieni şi aeroporturile un pachet de măsuri pentru minimizarea acesteia.

×
Subiecte în articol: economic