După proverbul "cine se frige cu ciorbă suflă şi în iaurt", Udrea a început să treacă în caietul de sarcini până şi producătorul de la care va fi achiziţionată şampania ce urmează a fi servită participanţilor la evenimentele organizate de Ministerul Turismului la Varşovia.
Reprezentanţii Ministerului Turismului au trecut în caietul de sarcini de la brăţări USB inscripţionate cu logo România până la mâncărurile ce vor fi servite de participanţii la eveniment, decoraţiuni cu flori şi coşuri cu fructe. Potrivit informaţiilor postate pe site-ul MT, ieri era termenul pentru selecţia de ofertă pentru contractarea unei firme care să se ocupe de organizarea Zilelor Turismului Românesc la Varşovia.
Manifestările culturale urmează să se desfăşoare în perioada 25-26 septembrie, cu ocazia inaugurării Biroului de Turism al României la Varşovia. Din cauza condiţiilor impuse în caietul de sarcini, nici o firmă nu a depus ofertă în vederea organizării evenimentelor.
CERINŢE
Firmele trebuiau să depună oferte până ieri, 14 septembrie, la ora 10:00, urmând ca la ora 12:00 să aibă loc întrunirea comisiei de selecţie, pentru desemnarea firmei câştigătoare. Deoarece nici o firmă nu a fost interesată să organizeze aceste manifestări culturale, comisia de selecţie nu s-a mai întrunit ieri. "Nici o firmă nu a depus ofertă pentru a organiza evenimentele pe care vrem să le derulăm la Varşovia. Nu suntem fericiţi că se întâmplă aşa, însă vom organiza o altă selecţie de ofertă, cu care sperăm să avem mai mult succes", ne-au explicat surse din cadrul MT.
Ofertele, realizate în limba engleză sau polonă, trebuiau depuse la sediul reprezentanţei de Promovare Turistică a României la Varşovia. Criteriul de selecţie îl constituie preţul cel mai scăzut, în condiţiile respectării cerinţelor caietului de sarcini. Manifestările culturale şi informative, organizate de MT, se adresează atât publicului larg, cât şi specialiştilor, reprezentanţilor din mass-media poloneză şi din industria turistică, având drept scop promovarea României ca destinaţie turistică. Reprezentanţii MT au luat în calcul chiar posibilitatea plăţii unui avans de maximum 30% din valoarea contractului.
Pentru evenimentul din 25 septembrie 2009, unde sunt aşteptate circa 200 de persoane, vor fi pregătite prăjituri româneşti, precum cozonac, plăcintă cu brânză, plăcintă cu mere, negresă şi fursecuri, dar şi antreuri tradiţionale precum cârnaţi olteneşti, fasole bătută, salată de vinete, mezeluri, salată de legume. În plus, trebuie să existe şi platouri cu fructe, cafea, băuturi răcoritoare, vin. Se estimează că va fi nevoie de 100 de sticle cu şampanie românească (Zarea) sau vin spumant (Jidvei), şi nu vor lipsi decoraţiunile pentru bufet, inclusiv flori.
SERVICII DE TIPĂRIRE
Reprezentanţii MT estimează că vor avea nevoie de 3.000 de broşuri despre România, cu harta pliantă a României ataşată, precum şi de 400 de invitaţii imprimate cu logo România şi adresa biroului de turism din Varşovia. De asemenea, este menţionat în caietul de sarcini şi 300 de afişe format B1 pentru promovarea concertului din 26 septembrie, afişate timp de o săptămână în centrul Varşoviei. Layout-ul va fi realizat de firma organizatoare, fiind stabilit împreună cu Biroul de Turism al României la Varşovia. Va fi emis şi un comunicat de presă de şase pagini.
Societatea care se va ocupa de organizarea evenimentului trebuie să închirieze spaţii, să angajeze formaţii etc. Pentru evenimentul de tip Café Concert se doreşte o locaţie istorică, având o suprafaţă de 250 mp şi o capacitate de 200 de persoane. Spaţiul va fi amenajat pentru cocteil şi va fi dotat cu tehnica necesară realizării unor prezentări multimedia şi cu o scenă.
Pentru concertul din 26 septembrie 2009 se va închiria un club din centrul oraşului, care se bucură de notorietate în rândul tinerilor. La 25 septembrie va concerta o formaţie din România, care să aibă în repertoriu muzică din Bucureştiul de altădată, combinată cu muzică modernă tip "lounge/ chill out music". Pentru concertul din 26 septembrie se va lua în consideraţie o formaţie românească de muzică pop, tânără, cu succes pe piaţa poloneză.