x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Pielarii meseriasi scot bani buni

Pielarii meseriasi scot bani buni

08 Noi 2004   •   00:00

BUSINESS
Un atelier de reparatii ale articolelor de pielarie, in care se lucra tot ca in sistemul de stat, s-a transformat intr-o afacere moderna.
ADRIAN MIHAI

INSPIRATIE. Reparatiile de pielarie ajung cam la 60% din activitatea micii companii create de un om curajos
Ion Cernea are o experienta de 30 de ani in domeniu si a lucrat in Cooperativa Blanari din cadrul UCECOM. Mult timp, chiar si dupa ce a luat afacerea pe cont propriu, lucra tot dupa vechea reteta: isi astepta clientul in usa. Acum Antilopa Prod Com SRL are fax, site Internet si multe activitati de marketing care-i aduc clienti aproape din tot Bucurestiul. Transformarea a venit in urma implicarii in afacere a fiului sau, absolvent al Facultatii de Finante-Contabilitate. "Am inceput sa implementez ceea ce am invatat", explica Marius Cernea. Experienta acumulata in companii mari romanesti interne si internationale a fost pusa la lucru in afacerea de familie. "Am fost insiprat si de o carte pe care am citit-o: «Tata bogat, tata sarac», de Robert Kiosaki, o carte motivationala pe care mi-a pus-o cineva intamplator in mana", isi aminteste tanarul intreprinzator. Site-ul l-a facut singur si l-a gazduit pe un server gratuit (www.antilopa.go.ro), iar cei aproape 20 de milioane de lei investiti in computerul cumparat pentru crearea lui au fost amortizati de comenzile aduse. Ba chiar a primit cereri si din strainatate. Un client, roman din Canada, voia chiar sa cumpere prin Internet.

REPOZITIONARE. Initial afacerea era concentrata pe reparatii. Chiar si acum acestea reprezinta 60% din activitate. In acest caz, publicul-tinta este format din persoane cu venituri medii si scazute. Cei cu bani nu mai vin sa-si repare hainele din piele. Restul este format de productie. Marfa ajunge in multe magazine din centrul orasului, la Unirea, Mario Plaza si Mall. Preturile de acolo sunt aproape duble fata de cele cu care se pot cumpara din magazinul propriu. Pentru ca este dosit, intr-un cartier cu multi pensionari, vizavi de Piata Progresul, eforturile de promovare sunt importante. Facute cu cap, acestea nu sunt neaparat si foarte costisitoare. "Se distribuie fluturasi in opt locatii, magazine care vand pielarie si curatatorii chimice", spune Cernea junior. Calitatea serviciilor ramane insa de baza. "80% din clientii noi sunt recomandati de catre cei vechi" completeaza acesta. Rezultatul nu s-a lasat mult timp asteptat. Cifra de afaceri a crescut de la aproape 5.000 de dolari la 30.000.

BIROCRATIE. O problema cu care se confrunta este sezonalitatea afacerii. Pentru ca in timpul verii nu-si repara lumea lucrurile de iarna, intreprinzatorii trebuie sa gaseasca alte activitati care sa le mai duca mici venituri. Probleme mai sunt si din faptul ca timpul trebuie impartit intre afaceri si treburi administrative. "Hartogaraia si birocratia din institutiile de stat sunt absolut infernale si imi iau foarte mult timp", considera Cernea. Totusi munca pe cont propriu are si beneficii: "E placut, pentru ca lucrezi in familie si nu te bate nimeni la cap". Concurenta e foarte mica. Colegii seniorului Cernea fie au ramas pe sistemul vechi si inca asteapta sa vina clientii singuri, fie s-au reprofilat. In aceste conditii, intreprinzatorii spera sa creasca in continuare cifra de afaceri.

×
Subiecte în articol: economic