x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Piteşti-Craiova, devine drum expres cu promisiunea că va fi gata în 2022

Piteşti-Craiova, devine drum expres cu promisiunea că va fi gata în 2022

de Adrian Stoica    |    20 Apr 2017   •   18:10
Piteşti-Craiova, devine drum expres cu promisiunea că va fi gata în 2022
Sursa foto: wabeno/Getty Images/iStockphoto

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va modifica planul pentru construirea şoselei de mare viteză între Piteşti şi Craiova. Cele două oraşe ar urma să fie legate de un drum expres, şi nu de o autostradă, decizia finală în acest sens urmând să fie luată săptămâna viitoare în Consiliul Tehnico-Economic al companiei. Pentru proiectul drumului expres există şi un studiu de fezabilitate făcut încă din anul  2007.

 

Decizia de a reveni la varianta iniţială de drum expres va fi doar o formalitate, după ce ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a cerut conducerii companiei ca proiectul privind drumul expres să fie lansat în regim de urgență. „În doi ani, drumul expres Piteşti-Craiova ar urma să fie gata, având studiu de fezabilitate, acord de mediu. Dacă se construia autostradă, singura diferenţă ar fi fost banda de urgenţă. În plus, avea nevoie de un un studiu de fezabilitate care dura doi ani şi ar fi fost gata, potrivit estimărilor, mult mai târziu, în 2022”, a declarat ministrul la DCNews live. El a adăugat că în perioada următoare va fi declanşată o nouă procedură de licitaţie pentru pentru proiectarea şi execuţia drumului expres. „Am spus că-l lansăm până la sfârşitul lunii mai, aveam şi acord de mediu, tot ce ne trebuie. Dura doi ani, după care scoteam proiectarea şi execuţia în 2019, cu implementare 2021-2022. Iată că economisim doi ani. Avem toate datele necesare ca să finalizăm acest proiect”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Multe licitaţii anulate

Reamintim că în luna decembrie a anului trecut, CNAIR a lansat o licitaţie pentru realizarea studiului de fezabilitate şi proiectare a Autostrăzii Piteşti-Craiova, fiind dispusă să plătească pentru aceasta între 39,4 milioane de lei şi 46,5 milioane de lei. Deocamdată, licitaţia este blocată după ce companiile Consitrans, Tecnic Consulting Engeneering Romania şi Romair Consulting au depus contestaţii. Autostrada ar fi avut 124,3 kilometri, iar costul estimat era de 645,5 milioane de euro, banii fiind asiguraţi din fonduri europene. Aceasta nu ar fi prima anulare a unei licitaţii pentru drumul Piteşti-Craiova, după ce tot anul trecut, în luna noiembrie, era anulată licitaţia lansată în 2013 pentru "Contract de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întretinerea Drumului Expres / Autostrada Craiova-Piteşti, km 0+000 – km 121+185".

Exproprierile pentru acest drum au fost făcute în condiţii de autostradă, dar viitoarea şosea de mare viteză nu va mai avea benzile de refugiu. Viteza maximă va fi de 120 de kiloemtri la oră, vor fi două benzi pe sens şi două centuri ocolitoare, ale oraşelor Slatina și Balș. Drumul de mare viteză va avea o lungime de aproximativ 125 de kilometri.

Construcţia drumului de mare viteză Piteşti-Craiova a fost cerută insistent în ultimii ani de către constructorulul american de automobile Ford.

×
Subiecte în articol: Piteşti-Craiova