La doi ani de la semnarea contrac-tului pentru Autostrada Transilva-nia, bilantul arata sumbru: lucrari incepute doar pe noua kilometri din cei 415, cat are proiectul pentru care statul a platit un avans de 20% din contravaloarea contractului. Economia de 126 de milioane de euro, realizata in urma renegocierii contractului, a dat si ea rezultate: transporturile au platit penalizari de 6 milioane de euro pentru nerespectarea termenelor.
La doi ani de la semnarea contractului pentru Autostrada Transilvania, bilantul arata sumbru: lucrari incepute doar pe noua kilometri din cei 415, cat are proiectul pentru care statul a platit un avans de 20% din contravaloarea contractului. Economia de 126 de milioane de euro, realizata in urma renegocierii contractului, a dat si ea rezultate: Transporturile au platit penalizari de sase milioane de euro pentru nerespectarea termenelor. Proiectul construirii Autostrazii Transilvania a inceput in 2004, in baza unui contract in valoare de 2,2 miliarde de euro incheiat cu compania americana Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor acordate de guvernarea pesedista. Dupa jumatate de an de negocieri, autoritatile au obtinut modificarea prevederilor de acordare a avansului si diminuarea unor cheltuieli cu proiectarea ce au permis economii de 126 de milioane de euro pe toata durata contractului. BANI. Proiectul a fost reluat in primavara acestui an, cand statul s-a imprumutat cu 100 de milioane de euro pentru efectuarea platilor catre Bechtel. Mai mult, statul intentioneaza sa suplimenteze finantarea cu alte 100 de milioane de euro. Pe langa finantarea pentru lucrari, statul va plati circa 150 de milioane de euro pentru exproprierea unor imobile, aflate in proprietate privata, situate pe amplasamentul Autostrazii Brasov-Bors, in judetele Cluj si Bihor. Lucrarile la Autostrada Transilvania s-au extins in aceasta vara, ajungand aproape de unirea a trei puncte de lucru de pe tronsonul 2B, care se afla in judetul Cluj.Citește pe Antena3.ro
PLANURI OPTIMISTE
|
Ministrul Berceanu (foto) crede ca, desi exista intarzieri de un an si jumatate, acestea pot fi recuperate. "Dupa ce demareaza sectoarele si vedem cum evolueaza lucrurile, vom mai avea o intalnire cu reprezentantii Bechtel, pentru a incerca sa strangem surubul. Noi venim cu finantarea, cu sprijin de la Prefectura, de la primariile de pe traseu, cu utilitati si exproprieri. Noi suntem pregatiti cu bani, ei - cu utilajele si munca. Important e ca acele doua parti sa se tina de ce au stabilit", a afirmat Berceanu, care a adaugat ca si din partea ministerului se doreste evitarea intarzierilor. Ca termen pentru finalizarea lucrarilor a fost stabilit anul 2013. Tariceanu a spus ca nu i se pare normal ca Guvernul sa aloce 22% avans din intreaga valoare a lucrarii, iar proportia de lucrari executate sa fie de numai 2%. Prioritare au fost stabilite tronsoanele 2 Targu-Mures - Cluj si 3 Cluj - Oradea. In paralel vor fi reabilitate drumul national intre Oradea si Zalau, care va fi legat la autostrada, precum si drumul national Oradea - Arad, care va lega Autostrada Bors-Brasov de Coridorul 4 european.
|