x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Platim ca niste prosti

0
Autor: Larisa Neagoe 07 Sep 2006 - 00:00
Platim ca niste prosti


La doi ani de la semnarea contrac-tului pentru Autostrada Transilva-nia, bilantul arata sumbru: lucrari incepute doar pe noua kilometri din cei 415, cat are proiectul pentru care statul a platit un avans de 20% din contravaloarea contractului. Economia de 126 de milioane de euro, realizata in urma renegocierii contractului, a dat si ea rezultate: transporturile au platit penalizari de 6 milioane de euro pentru nerespectarea termenelor.

La doi ani de la semnarea contractului pentru Autostrada Transilvania, bilantul arata sumbru: lucrari incepute doar pe noua kilometri din cei 415, cat are proiectul pentru care statul a platit un avans de 20% din contravaloarea contractului. Economia de 126 de milioane de euro, realizata in urma renegocierii contractului, a dat si ea rezultate: Transporturile au platit penalizari de sase milioane de euro pentru nerespectarea termenelor.

Proiectul construirii Autostrazii Transilvania a inceput in 2004, in baza unui contract in valoare de 2,2 miliarde de euro incheiat cu compania americana Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor acordate de guvernarea pesedista.

Dupa jumatate de an de negocieri, autoritatile au obtinut modificarea prevederilor de acordare a avansului si diminuarea unor cheltuieli cu proiectarea ce au permis economii de 126 de milioane de euro pe toata durata contractului.

BANI. Proiectul a fost reluat in primavara acestui an, cand statul s-a imprumutat cu 100 de milioane de euro pentru efectuarea platilor catre Bechtel. Mai mult, statul intentioneaza sa suplimenteze finantarea cu alte 100 de milioane de euro. Pe langa finantarea pentru lucrari, statul va plati circa 150 de milioane de euro pentru exproprierea unor imobile, aflate in proprietate privata, situate pe amplasamentul Autostrazii Brasov-Bors, in judetele Cluj si Bihor.

Lucrarile la Autostrada Transilvania s-au extins in aceasta vara, ajungand aproape de unirea a trei puncte de lucru de pe tronsonul 2B, care se afla in judetul Cluj.

Potrivit directorului de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgarcitu, saptamana trecuta, intre kilometrii 18-27 dintre localitatile Tureni-Sandulesti si Petresti, mai erau 400 de metri pana la intalnirea punctelor de lucru, iar muncitorii lucreaza in aliniament continuu pe distanta de noua kilometri. La inceputul lunii august, Bechtel a inceput recrutarea de personal la Bihor, unde a inceput lucrarile la un nou tronson.

PENALIZARI. Ministerul Transporturilor a platit companiei Bechtel peste sase milioane de euro reprezentand penalitati rezultate din intarzierea lucrarilor de constructie la Autostrada Transilvania, precum si cheltuieli datorate pentru transportul unor utilaje si indisponibilizarea acestora, a declarat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. "Renegocierea contractului cu Bechtel a avut in vedere si achitarea de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) catre Bechtel a circa patru milioane de euro reprezentand contravaloarea transportului utilajelor de constructie si a indisponibilizarii acestora pe timpul renegocierii, la care s-au adaugat ceva mai mult de doua milioane de euro penalitati de intarziere", a precizat Berceanu.

PROBLEME. Reluarea lucrarilor nu este scutita de probleme. "Precipitatiile din ultima vreme ne-au creat dificultati. Din punct de vedere al dotarii cu utilaje, proiectul poate fi continuat si in conditii extreme, de - 20 de grade, principalul factor de mediu care ar putea incurca lucrarile fiind ploaia. Lucrarile depind foarte mult de vreme, dar speram totusi sa nu incurce foarte tare. Daca nu ploua, se poate lucra si la temperaturi foarte mici", explica Bogdan Sgarcitu.

Bechtel incearca sa recupereze intarzierile prin lucrul in doua schimburi. In prezent la proiect lucreaza 1.100 de muncitori angajati direct, in afara de cei care lucreaza pentru subcontractori, iar pana la sfarsitul anului se mai doreste angajarea a inca 200 de persoane. Sgarcitu spune ca exista greutati in recrutarea de personal pentru anumite posturi calificate, precum dulgheri si fierari-betonisti.

PLANURI OPTIMISTE
Ministrul Berceanu (foto) crede ca, desi exista intarzieri de un an si jumatate, acestea pot fi recuperate. "Dupa ce demareaza sectoarele si vedem cum evolueaza lucrurile, vom mai avea o intalnire cu reprezentantii Bechtel, pentru a incerca sa strangem surubul. Noi venim cu finantarea, cu sprijin de la Prefectura, de la primariile de pe traseu, cu utilitati si exproprieri. Noi suntem pregatiti cu bani, ei - cu utilajele si munca. Important e ca acele doua parti sa se tina de ce au stabilit", a afirmat Berceanu, care a adaugat ca si din partea ministerului se doreste evitarea intarzierilor. Ca termen pentru finalizarea lucrarilor a fost stabilit anul 2013. Tariceanu a spus ca nu i se pare normal ca Guvernul sa aloce 22% avans din intreaga valoare a lucrarii, iar proportia de lucrari executate sa fie de numai 2%. Prioritare au fost stabilite tronsoanele 2 Targu-Mures - Cluj si 3 Cluj - Oradea. In paralel vor fi reabilitate drumul national intre Oradea si Zalau, care va fi legat la autostrada, precum si drumul national Oradea - Arad, care va lega Autostrada Bors-Brasov de Coridorul 4 european.
Citeşte mai multe despre:   economic,   milioane,   bechtel

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Companiile de stat, năpădite la vârf de necalificaţi. „Blonda lui Boc”,  şefa sinecurilor din PNL

Companiile de stat, năpădite la vârf de necalificaţi. „Blonda lui Boc”,  şefa sinecurilor din PNL
Galerie Foto Căpuşarea companiilor de stat este o practică omniprezentă în toate guvernările. De la numirea în funcţii de directori pe firul scurt de la partid la contracte aranjate, de la angajări pe ochi frumoşi a tot...

Numărul permiselor de pescuit în Deltă, de şase ori mai mare în 2019 decât cel recomandat

Numărul permiselor de pescuit în Deltă, de şase ori mai mare în 2019 decât cel recomandat
Numărul de permise eliberat de Administrația Rezervației Biosferei "Delta Dunării" (ARBDD), în anul 2019, pentru pescuitul sportiv a fost de  185.032, fiind depăşit de şase ori numărul maxim de permise...

ASF îi disciplinează pe şefii City Insurance cu amenzi record

ASF îi disciplinează pe şefii City Insurance cu amenzi record
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) este decisă să facă ordine pe piaţa asigurărilor şi să nu mai permită asigurătorilor să joace după propriile reguli. Una din companiile care deja s-au abonat la...

Noi sancțiuni pentru cea mai mare companie de asigurări din România

Noi sancțiuni pentru cea mai mare companie de asigurări din România
Consiliul ASF a decis sancționarea membrilor Directoratului și ai Consiliului de Supraveghere de la Societatea de Asigurare - Reasigurare City Insurance S.A, pentru că nu au pus la dispoziția instituției...

Guvernul are prima creștere. La dobânda de împrumut

Guvernul are prima creștere. La dobânda de împrumut
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a împrumutat ieri 508,9 milioane de lei de la bănci, printr-o emisiune de obligaţiuni de stat de tip benchmark. Operațiunea are o maturitate reziduală de 165 de luni, și un...

Kelemen Hunor, despre bugetul pe 2021: Discuțiile nu sunt finalizate la nivelul Guvernului, cu Ministerul de Finanțe, nu vrem să intrăm în speculații

Kelemen Hunor, despre bugetul pe 2021: Discuțiile nu sunt finalizate la nivelul Guvernului, cu Ministerul de Finanțe, nu vrem să intrăm în speculații
Bugetul de stat pentru anul 2021 este în construcție, discuțiile nefiind finalizate, a declarat, luni, vicepremierul Kelemen Hunor. De asemenea, acesta a precizat că cel mai important aspect este ca acesta să fie ec...

VIDEO. Florin Cîțu: Ar trebui să avem la finalul zilei de astăzi o propunere de buget pentru 2021

O propunere de buget pentru anul 2021 ar urma să fie finalizată luni, după discuțiile cu ordonatorii de credite, a declarat premierul Florin Cîțu. „Ştiu că Ministerul Finanţelor Publice finalizează...

Șomajul a crescut la 3,38% în luna decembrie 2020

Șomajul a crescut la 3,38% în luna decembrie 2020
Șomajul a crescut la 3,38% în decembrie 2020, cu 0,41% mai mare față de perioada similară din 2019, transmite Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forței de Muncă. Numărul de șomeri a ajuns la...

Ce spune președintele Consiliului Concurenței despre listarea Hidroelectrica

Ce spune președintele Consiliului Concurenței despre listarea Hidroelectrica
Autoritățile vor să grăbească listarea Hidroelectrica pe Bursa de Valori București (BVB), dar și a altor societăți cu capital majoritar de stat, pentru atragerea de capital. "Ne vom strădui cu toţii să...

Dan Barna: Bugetul României se află sub o presiune foarte mare

Dan Barna: Bugetul României se află sub o presiune foarte mare
România trebuie să se încadreze într-un deficit de 7% pe an, stabilit cu executivul comunitar, însă criza economică generată de pandemia de coronavirus face dificilă această țintă, potrivit vicepremierului...

Comerțul cu amănuntul în magazine nespecializate a crescut cu 10% în 2019

Comerțul cu amănuntul în magazine nespecializate a crescut cu 10% în 2019
Veniturile din comerțul cu amănuntul în magazinele nespecializate au înregistrat o creștere de 10% în 2019, comparativ cu anul anterior, arată un studiu Coface România.  Au fost analizate datele a 46.571...

Fondurile de pensii private au depășit contextul pandemic din 2020

Fondurile de pensii private au depășit contextul pandemic din 2020
Pensiile private obligatorii (Pilonul II) au realizat în 2020 un randament mediu de 6,19%, de trei ori mai ridicat decât rata inflației de anul trecut. În termeni monetari înseamnă că fondurile de Pilon II au...

Istoria sabotajului, povestită de CFR-iști

Istoria sabotajului, povestită de CFR-iști
Galerie Foto Mai multe sindicate din Confederația Meridian au organizat acțiuni de protest chiar de Ziua Unirii, la Palatul Victoria și la mai multe ministere. Ceferiștii acuză guvernele din ultimii 10 ani că nu au fost în...

Furtul din TVA loveşte unde doare mai rău: pensii şi salariul minim

Furtul din TVA loveşte unde doare mai rău: pensii şi salariul minim
România a început să fiarbă. Avem ziua şi protestele la uşile ministerelor. Sindicatele sunt nemulţumite de cei 40 de lei cu care Guvernul a plusat la creşterea salariului minim net pe economie, iar îngheţarea...

Alianța USR-PLUS, acuzată că-și aduce ONG-urile de casă

Alianța USR-PLUS, acuzată că-și aduce ONG-urile de casă
Patronii din Turism sunt revoltați de informațiile care circulă pe surse, despre intenția USR-PLUS de a transfera o parte importantă din bugetul Ministerului Economiei către ONG-urile de casă ale alianței...
Serviciul de email marketing furnizat de