In zona Lujerului din Bucuresti se va forma cea mai mare zona comerciala din Bucuresti si din tara. Investitia in doua centre comerciale, aflate la o aruncatura de bat unul de celalalt, se ridica la aproape 100 de milioane de euro.
La cinci minute de plimbare pe jos de la Plaza Romania, "cel mai mare centru comercial din tara", inaugurat anul trecut, se va deschide "in curand", cu intarziere de aproape un an, un centru comercial Cora. Locuitorii din zona spun ca data de deschidere ar fi stabilita pentru 28 septembrie, in timp ce reprezentantii companiei pastreaza secretul. Magazinul a fost botezat initial Miorita, precum fabrica de lactate care functiona inainte pe acel loc. Mai apoi s-a vorbit despre Cora Cotroceni, numele avand o rezonanta centrala, pentru ca in final sa fie denumit Lujerului, precum zona in care este amplasat. Ca dimensiuni si investitie, noul magazin este similar cu primul Cora, deschis in 2003: 14.000 metri patrati, 1.700 de locuri de parcare, peste 80 de case de marcat si 1.000 de angajati. Cifra de afaceri estimata este si ea aceeasi: 100 de milioane de euro pe an. Intr-o prima faza, ca urmare a apropierii celor doua centre comerciale, castigatorul este magazinul Cora, care va beneficia de vadul deja creat de magazinul deja vechi. Pe termen lung insa, cele doua complexuri pot avea impreuna de castigat prin apropierea lor fizica, deoarece impreuna vor concura cu alte zone comerciale din Capitala.VAD. Magnetul Cora atrage clienti si investitii noi |
EXCLUSIV
|
Norocul si-l face omul cu mana lui, spune un proverb romanesc. Plaza Romania a incercat cam acelasi lucru. Planurile Cora fiind publice de mult timp, managerii de la Plaza au incercat sa tina concurenta departe. Astfel, contractele de inchiriere oferite de Plaza Romania contineau o clauza potrivit careia locatarii centrului comercial se obligau sa nu deschida magazine sub aceeasi denumire, sa nu comercializeze aceleasi marci, sa desfasoare aceleasi activitati sau sa foloseasca spatii cu aceeasi destinatie pe o anumita raza in jurul Plaza Romania, fara acordul scris prealabil al Anchor Grup. Prevazatori insa, clauza era supusa aprobarii Consiliului Concurentei. Acesta nu a aprobat-o, considerand ca "genereaza o serie de efecte negative asupra mediului concurential".
|
DELHAIZE CONTRA DELHAIZE
|
Atat Cora, cat si Mega Image sunt detinute de Delhaize, Louis Delhaize, respectiv Delhaize Group. Intre cele doua companii nu exista nici o alta legatura. Fondatorii lor au fost insa frati. In anii 1850, cei trei fii ai negustorului belgian de vinuri Jacques Delhaize au creat comertul modern in care aprovizionarea punctelor de vanzare se face de la un depozit central. Doi dintre ei, Adolphe si Jules, si-au unit fortele si au mers impreuna in afaceri. Urmasa companiei create de ei este Delhaize Group, care detine Mega Image, foarte bine reprezentata mai ales in Statele Unite ale Americii si Belgia. Louis Delhaize a mers singur in afaceri, iar compania fondata ii poarta numele si detine magazinele Cora.
|
SPECIAL PENTRU CORA
|
Magazinul de corpuri de iluminat "Dream Lighting" a fost deschis in urma cu doua luni, tocmai datorita investitiei Cora, ne spune Huseyn Gunes, director al firmei. Pana acum cifra de afaceri lunara a fost de 6-7 miliarde de lei, dar intreprinzatorul spera ca o data cu deschiderea hipermarketului vanzarile sa creasca de trei ori. Nici nu ar fi de mirare, din moment ce Cora se asteapta la un aflux saptamanal de 100.000 de persoane. Magazinul se intinde pe 500 mp, pe cinci niveluri si este cel mai mare din reteaua sa. Investitia e de cam 2 milioane de euro, din care un milion valoreaza doar marfa. Intreprinzatorul mai are o fabrica si un depozit angro de 2.000 mp in care desface productia proprie.
|