x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie PROCES - Taxa auto, acceptată la prima vedere de comisarii europeni

PROCES - Taxa auto, acceptată la prima vedere de comisarii europeni

24 Mar 2008   •   00:00

Noua modalitatea de calcul a taxei auto, transmisă de autorităţile române către Comisia Europeană săptămâna trecută, pare să fie compatibilă cu ceea ce vor comisarii europeni, însă nu poate fi în concordanţă cu mediul înconjurător şi cu Fiscul în aceeaşi măsură.

Noua modalitatea de calcul a taxei auto, transmisă de autorităţile române către Comisia Europeană săptămâna trecută, pare să fie compatibilă cu ceea ce vor comisarii europeni, însă nu poate fi în concordanţă cu mediul înconjurător şi cu Fiscul în aceeaşi măsură. “Nu poţi să împaci mai multe obiective în acelaşi timp. Nu poţi, pe undeva, să fie o taxă fiscală, dorind să aduci bani la buget şi, pe de altă parte, să fie şi taxă ecologică şi să respecţi regulile în ceea ce priveşte taxele ecologice”, a spus comisarul european Leonard Orban sâmbătă, la Realitatea TV. De asemenea, acesta a explicat că “taxa are o parte care este deplin compatibilă – cea fiscală, dar are o parte ce este incompatibilă cu articolul 90 al Tratatului UE, care spune clar că trebuie permisă libera circulaţie a mărfurilor, neputând să vinzi o maşină second-hand la un preţ mai mare decât una nouă”. Conform oficialului, dacă autorităţile de la Bucureşti nu transmiteau în cursul săptămânii trecute noua modalitate de calcul a taxei, România risca să ajungă la Curtea Europeană de Justiţie (CEJ), ceea ce reprezenta ultima etapă a procesului de infringement, declanşat de CE acum un an, din cauza introducerii taxei de primă înmatriculare. Polonia şi Ungaria au pierdut procese similare la CEJ, care a declarat ilegale taxele de primă înmatriculare, iar acum sunt nevoite să returneze taxele cetăţenilor care le-au plătit.

 

 

CALCUL. Noua formă a grilei de calcul a taxei trimisă la Bruxelles ia în calcul poluarea la autovehiculele noneuro până la euro 2, iar la euro 3 şi euro 4 se ţine cont atât de poluare, cât şi de emisiile de CO2. Pentru fiecare tip de maşină intervine apoi un al doilea criteriu care se va aplica la calculul taxei şi care vizează deprecierea maşinii. Reprezentanţii Guvernului şi cei ai Comisiei Europene au negociat asupra formulei, iar experţii europeni au cerut ca taxa să fie calculată în funcţie de emisiile de CO2 şi pentru maşinile Euro 3. Solicitarea comisiei a ridicat o serie de probleme autorităţilor, deoarece nu pentru toate autovehiculele de tip Euro 3 este inclus în cartea tehnică nivelul emisiilor de dioxid de carbon, au declarat, pentru Mediafax, surse ministeriale.

×
Subiecte în articol: economic