x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Reduceri de pana la 50%

Reduceri de pana la 50%

17 Ian 2005   •   00:00

Ca sa scape de anumite obligatii, cei mai multi comercianti bucuresteni si-au botezat campaniile comerciale: "Reduceri promotionale".


ELENA STAN, ADRIAN MIHAI

COMERT. Ca sa scape de batai de cap magazinele au inceput sezonul reducerilor
Incepand din 15 ianuarie ne aflam in plin sezon de soldare. Magazinele comerciale au dreptul ca timp de 45 de zile sa scoata la vanzare cu reduceri substantiale stocurile de produse sezoniere. Potrivit legii, perioadele de soldare sunt doua: intre 15 ianuarie-15 aprilie, pentru produsele de toamna-iarna, si 1 august-30 septembrie, pentru produsele de primavara-vara. Desi teoretic ne aflam in plin sezon de soldare, magazinele au recurs la vanzari promotionale.

STRATEGIE. Prin faptul ca nu fac "soldari", ci "reduceri promotionale", comerciantii scapa de mai multe obligatii, in afara de anuntarea operatiunii la primarie. De exemplu, reducerile de soldare presupun ca stocurile sa fie facute cu 15 zile inainte de data de debut si achitate cu cel putin 30 de zile. In plus, stocul nu poate sa fie reinnoit. Reducerile promotionale nu numai ca nu trebuie anuntate la primarie, dar ele pot avea loc in orice perioada a anului. Atentie insa, perioada pe care acestea au loc trebuie sa fie anuntata, iar marfa sa fie disponibila pe intreaga lor durata!

REDUCERI. La reducere putem cumpara atat articole de imbracaminte si incaltaminte, cat si alte articole care sunt considerate a fi de sezon. "Desi vanzarile au fost mici aceste luni din cauza temperaturilor ridicate inregistrate, acum ne-am mai revenit", a spus Steriade Roxana, sefa de magazin la Only. Reducerile sunt de pana la 50% la toate produsele de sezon din magazin. De la 1 ianuarie, magazinul a avut promotie - 50%, insa numai la articolele pentru barbati. In comparatie cu promotiile, reducerile se pot aplica la aproape toate produsele din magazin si sunt mai mari. Exista pe piata magazine de genul Body Shop, care au promotii in cea mai mare parte a anului. Astfel, cumperi doua produse si primesti unul gratuit. Aici putem cumpara o gama larga de produse parfumate la preturi reduse.

Produsele care sunt la reducere au afisat atat pretul vechi, cat si cel nou, ele fiind grupate intr-un singur stand. "O data cu afisarea noilor preturi au crescut simtitor vanzarile. Acest lucru este normal, deoarece toata lumea este interesata sa ia ceva mai ieftin", a spus Arsenescu Cristina, vanzatoare la magazin.

DEZINTERES. Daca anul trecut in sezonul de primavara s-au depus 69 de notificari la Primaria Sectorului 1, anul acesta, pana in prezent, doar 22 de agenti economici au depus notificari pentru reducerile de soldare. "Pentru nerespectarea prevederilor Ordonantei Guvernului Romaniei nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, se aplica amenzi cuprinse intre 20 de milioane de lei si 100 de milioane de lei. In cazul persoanelor juridice, amenzile se pot dubla", anunta Primaria Sectorului 1.

Cu toate acestea, anul trecut nu s-au aplicat astfel de amenzi. La Primaria Sectorului 3 s-au depus 25 de notificari, fata de 79 cate au fost la inceputul anului trecut, cand s-au aplicat sanctiuni pentru desfasurarea vanzarilor de soldare in alta perioada decat cea legala, in valoare de 20 milioane pentru persoane fizice si 40 milioane pentru persoane juridice. De asemenea, s-au mai dat sanctiuni pentru desfasurarea vanzarilor de soldare fara notificare in termen a primariei in valoare de 4 milioane.

PEDEPSE
"Pentru nerespectarea prevederilor Ordonantei nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, se aplica amenzi cuprinse intre 20 de milioane de lei si 100 de milioane de lei. "
Primaria Sectorului 1

REGULI
Comerciantii au vrut sa scape de anumite obligatii, dar au dat de altele. Vanzarile promotionale sunt cele care pot avea loc in orice perioada a anului fara sa faca obiectul notificarii, cu conditia sa nu se refere la produse si servicii lansate pentru prima data pe piata si sa nu fie efectuate in pierdere. De asemenea, ele trebuie sa se refere la produsele disponibile si reaprovizionabile, precum si la servicii desfacute sau prestate in mod curent. In plus, comerciantii trebuie sa anunte perioada de reducere de preturi, iar produsele si serviciile promovate sa existe la vanzare pe toata perioada de reducere de preturi anuntata.
×
Subiecte în articol: economic milioane produsele soldare