x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

România are tot mai puțini copii, dar afacerile pentru ei înfloresc

0
Autor: Dan Straut 01 Iun 2020 - 11:04
România are tot mai puțini copii, dar afacerile pentru ei înfloresc Dan Marinescu/Intact Images


Statisticile oficiale raportate cu ocazia Zilei Copilului arată că, pe de-o parte, populația sub 18 ani este într-o scădere continuă și chiar accelerată în ultimii ani, dar de cealaltă parte, afacerile cu articole pentru copii cresc ca Făt-Frumos din povești. În 2019, spre exemplu, România avea un total de 4,1 milioane de copii, în scădere cu 42.000 față de anul anterior, dar vânzările de articole precum jocuri și jucării, haine, încălțăminte, dulciuri, rechizite școlare și alte articole specifice vârstelor mici - mai ales vânzările online - au crescut cu peste 30%. Jurnalul vă prezintă principalele coordonate din „lumea” pe care atât copiii, cât și părinții o sărbătoresc pe 1 Iunie.

 

„Ponderea minorilor în totalul populaţiei după domiciliu a fost, la 1 ianuarie 2020, de 18,7%, în scădere faţă de anii anteriori. În mediul urban aveau domiciliul 52,6% din numărul copiilor sub 18 ani, aceştia reprezentând 17,4% din totalul populaţiei urbane. În mediul rural, minorii au reprezentat 20,3% din totalul populaţiei rurale”, arată datele centralizate de Institutul Național de Statistică (INS) și comunicate cu ocazia Zilei Copilului. În profil teritorial, cea mai mare pondere a copiilor de 0-18 ani s-a înregistrat în regiunea Nord-Est Moldova (20,7% din populaţia totală a regiunii), iar cea mai scăzută, în Sud-Vest Oltenia (17,1%). Pe judeţe, ponderea cea mai mare a copiilor sub 18 ani în populaţia după domiciliu a fost consemnată în Suceava (22,3%), Iaşi (21,4%) şi Bistriţa-Năsăud (21,1%). La polul opus se află Vâlcea, Hunedoara și Brăila, cu o pondere de 16,2% a minorilor în totalul populaţiei cu domiciliul în judeţ, mai arată datele INS. Potrivit acestei surse, la începutul anului şcolar 2019/2020, populaţia şcolară era de 3,5 milioane de minori, cuprinsă într-o reţea de învăţământ cu 7.001 unităţi şi 234.800 de cadre didactice. Din totalul populaţiei şcolare, numărul copiilor din creşe şi grădiniţe era de 548.700, al elevilor din clasele primare şi gimnaziale, de 1,6 milioane, iar al celor din licee - de 618.300. Gradul de cuprindere în învăţământ a populaţiei de vârstă şcolară a fost de 72,1%.

 

Creșteri mari la vânzările pentru cei mici

Potrivit studiilor pe profil, realizate de companiile de cercetare în ultima perioadă, piețele principalelor produse pentru copii au evoluat astfel:
** Îmbrăcăminte și încălțăminte. Românii au cheltuit anul trecut aproape 400 de milioane de euro pe haine și încălțăminte pentru juniori, cu aproape 10% mai mult decât în 2018. Acest avans vine în contextul în care toate categoriile de produse - în special cele pentru bebeluşi şi copii mici - au crescut.

** Jocuri și jucării. Cifra de afaceri din piaţa de jocuri şi jucării din România este estimată la aproape 1,5 miliarde de lei pentru anul 2020, cu 300 de milioane de lei peste rezultatele anului trecut. Afacerile din piaţa de jocuri şi jucării (producţie şi comerţ) s-au triplat faţă de cele din urmă cu 10 ani, evoluţia fiind stimulată de extinderea şi diversificarea ofertelor şi, bineînţeles, de creşterea puterii de cumpărare a românilor. Copiii sunt mai atraşi în prezent de jocurile digitale decât de jucăriile clasice, lucru care pune presiune pe oferta producătorilor.

** Dulciuri. Piața de produse zaharoase și dulciuri a fost estimată, anul trecut, la 500 de milioane de euro, din care cea mai mare parte (300 de milioane) este dominată de ciocolată. Pe segmentul de ciocolată, cei mai mari jucători sunt Mondelez, cu brandurile Milka (internaţional) şi Poiana (local), Kandia Dulce cu mărcile româneşti Kandia, Rom sau Laura, Heidi - cu brandul cu acelaşi nume - şi Mars România, un gigant american care are în portofoliu brandurile Mars sau Snickers. Un alt segment important pe piaţa dulciurilor este cel al napolitanelor, unde brandurile româneşti JOE (preluat de gigantul elveţian Nestlé) şi Alfers (marcă lansată de grupul Alka) se luptă pentru primul loc.
** Rechizite. Majoritatea părinților alocă între 200 și 300 de lei pe an pentru a cumpăra rechizite şcolare, ceea ce înseamnă că piața acestor produse poate fi estimată la valori cuprinse între 700 de milioane și un miliard de lei pe an. Desigur, peste o treime dintre părinți aşteaptă începutul anului pentru a cumpăra rechizitele.

Per total, vânzările de articole pentru copii, înglobând și diversele cadouri și echipamente sportive, depășește pragul de un miliard de euro în acest an, estimează analiștii.

 

 

ANPC - sancțiuni în magazinele de jucării

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a derulat, în perioada 27-28 mai 2020, o amplă campanie de verificări, la nivelul întregii țări, referitoare la modul în care sunt respectate prevederile legale privind siguranţa jucăriilor. Au fost verificaţi, astfel, 472 de operatori economici, la 336 din ei - reprezentând 71,2% - depistându-se abateri de la normele în vigoare. Pentru neregulile constatate, au fost aplicate 379 de sancţiuni, din care 177 avertismente şi 202 amenzi contravenţionale, în valoare totală de un milion de lei.

 

Ziua Copilului este sărbătorită în întreaga lume, dar în zile diferite: în estul Europei pe 1 iunie, în Taiwan pe 4 aprilie, în Turcia pe 23 aprilie, în Japonia pe 5 mai, în Germania - pe 1 iunie şi 20 septembrie, în Singapore pe 1 octombrie și în India pe 14 noiembrie. Tot azi este și „Ziua Mondială a Părinţilor”, proclamată de ONU în 2012.

 

 

În luna aprilie 2020, au beneficiat de alocație 3,6 milioane de copii, statul alocând în total 632,8 milioane de lei


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Schimbare importantă pentru Dacia în cadrul grupului Renault

Schimbare importantă pentru Dacia în cadrul grupului Renault
Pentru prima dată de când Gru­pul Renault a preluat marca Dacia, sub conducerea lui Luca de Meo, brandul va avea propriul consiliu de administraţie, alături de Lada, în condiţiile în care sinergiile dintre cele...

Industria de apărare, la limita supraviețuirii

Industria de apărare, la limita supraviețuirii
Galerie Foto Industria de apărare românească se îndreaptă cu pași mari spre colaps, iar sindicaliștii spun că au fost aduși la disperare de indiferența cu care ministrul Economiei Claudiu Năsui tratează problemele...

Cimitirul oilor de la Smârdan - Gelu Cazacioc, trimis în judecată pentru furt de curent

Cimitirul oilor de la Smârdan - Gelu Cazacioc, trimis în judecată pentru furt de curent
Galerie Foto În scandalul sutelor de cadavre de oi îngropate la marginea localității Smârdan în loc să fie incinerate după ce au fost scoase de pe nava eșuată în portul Midia în 2019, apar primele trimiteri în...

Costurile construcțiilor dinamitează piața imobiliară

Costurile construcțiilor dinamitează piața imobiliară
Prețurile materialelor de construcții s-au dublat în ultimele luni, ca efect al pandemiei. Contractele  semnate deja ar trebui să se modifice, pentru că nicio firmă de construcții nu-și mai permite să...

HoReCa cere deconectarea de la rata incidenței COVID-19 de la 1 iunie 2021

HoReCa cere deconectarea de la rata incidenței COVID-19 de la 1 iunie 2021
Domeniul HoReCa trebuie deconectat de la rata incidenței COVID-19 de la 1 iunie 2021, mai ales că la această dată vor fi vaccinați circa 90% dintre angajați, arată Federaţia Patronatelor din Industria...

Ce trebuie să știi atunci când decizi să schimbi locul de muncă

Ce trebuie să știi atunci când decizi să schimbi locul de muncă
Dacă îți plac provocările sau pur și simplu nu te mai simți confortabil la locul actual de muncă și ai nevoie de o schimbare, atunci cel mai probabil va fi nevoie să depui o cerere de demisie la departamentul de...

Ce cred companiile despre ieșirea din criza economică generată de pandemie

Ce cred companiile despre ieșirea din criza economică generată de pandemie
Circa 46% dintre companiile din România spun că nu sunt afectate de criza economică, iar 60% consideră că în acest an se vor redresa și vor ajunge la nivelul la care se aflau înaintea pandemiei,...

Inflația a scăzut la 3,1% în luna martie 2021. Mâncarea s-a scumpit

Inflația a scăzut la 3,1% în luna martie 2021. Mâncarea s-a scumpit
Inflaţia a scăzut la 3,1% în luna martie 2021, de la 3,2% în perioada precedentă. Produsele nealimentare s-au scumpit cu 4,37%, mâncarea cu 1,59%, iar serviciile cu 2,21%, arată datele Institut...

Traficul cu sturioni sălbatici, tot mai greu de stăpânit

Traficul cu sturioni sălbatici, tot mai greu de stăpânit
Un studiu de piață  privind comerțul cu produse din sturion relevă că aproape o treime din produsele verificate au avut o proveniență ilegală. Realizată de fundația WWF, statistica prezentată oferă...

Sindomet Servcom primește o lovitură cu ranga de un milion de euro pe an

Sindomet Servcom primește o lovitură cu ranga de un milion de euro pe an
Galerie Foto Decizia ministrului Transporturilor de a demola buticurile de la metrou i-a stricat o afacere de peste un milion de euro pe an sindicalistului-șef Ion Rădoi. De la etapa pe răngi, acum s-a trecut la amenințări. În...

Crizele surpriză în pandemie: BICICLETE și HÂRTIE IGIENICĂ

Crizele surpriză în pandemie: BICICLETE și HÂRTIE IGIENICĂ
Galerie Foto Comenzile curg, fabricile nu pot livra produsele din cauza lipsei unor componente. Aceasta este una din „piesele” relansării economieie mondiale care trebuie să pună în mișcare roțile lanțurilor de...

Indicii BVB la niveluri record: Piaţa de capital ar putea deveni a doua sursă de venituri după salarii

Indicii BVB la niveluri record: Piaţa de capital ar putea deveni a doua sursă de venituri după salarii
Indicii BET şi BET-TR au urcat, în primele 3 luni ale acestui an, cu peste 14%, de la începutul anului.  În ultimele 12 luni creşterile au fost de 46,7% pentru BET şi de 54,4% pentru BET-TR, arată...

Discriminare pe piața muncii. Angajatorii resping aproape jumătate dintre candidații între 45-54 de ani

Discriminare pe piața muncii. Angajatorii resping aproape jumătate dintre candidații între 45-54 de ani
Angajatorii refuză circa 46% dintre candidații între 45-54 de ani, pe motiv de vârstă. Cele mai defavorizate sunt femeile, 63% din  acestea fiind respinse, în timp ce 37% din bărbați nu sunt...

Condiții de eligibilitate pentru un credit nebancar

Condiții de eligibilitate pentru un credit nebancar
Oricine ştie că un credit ne poate ajuta să ne procurăm lucrurile pe care ni le dorim, de la o locuinţă la mașina mult visată, până la acoperirea cheltuielilor personale, atunci când situaţia noastră...

Salariul mediu net a scăzut în februarie 2021

Salariul mediu net a scăzut în februarie 2021
Salariul mediu net a scăzut la 3.365 lei în luna februarie 2021, cu 30 lei (-0,9%) mai mic față de perioada anterioară. Comparativ cu aceeași lună din 2020, acesta a crescut cu 5,1%,...
Serviciul de email marketing furnizat de