x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie România şi Bulgaria vor ca podul Calafat-Vidin să fie gata în 2011 şi cer prelungirea finanţării UE

România şi Bulgaria vor ca podul Calafat-Vidin să fie gata în 2011 şi cer prelungirea finanţării UE

26 Feb 2010   •   00:00

România şi Bulgaria vor solicita Uniunii Europene să prelungească termenul de finanţare a lucrărilor la podul peste Dunăre de la Calafat-Vidin, astfel încât construcţia să poată fi încheiată până în iunie 2011, a declarat, vineri, premierul Emil Boc.

El a vizitat, vineri, şantierul Podului de la Vidin-Calafat, împreună cu omologul său bulgar, Boiko Borisov.

"Ce am văzut aici nu îmi place, pentru că se pierd bani europeni şi anul viitor, în iunie, trebuie să avem podul gata. Cine crede că avem timp de pierdut se înşală. Din punct de vedere politic, vom face la Bruxelles tot ce este necesar pentru prelungirea finanţării", a spus Boc.

Premierul a admis totodată că statul care nu respectă termenele de finalizare a proiectelor finanţate de UE poate fi sancţionat politic de către oficialii de la Bruxelles.

Reprezentanţii Guvernului român şi cei ai Executivului bulgar au semnat, la Sofia, o declaraţie prin care solicită UE extinderea până la 31 decembrie 2011 a termenului în care cheltuielile aferente cofinanţării proiectelor derulate prin programul IPSA şi Fondul de coeziune, aprobate în perioada 2000-2006, sunt considerate eligibile.

La sfârşitul anului trecut, autorităţile de la Sofia au cerut Comisiei Europene prelungirea cu 18 luni a termenului de contractare a unei finanţări de 70 milioane euro prin programul ISPA, pentru construcţia unui al doilea pod româno-bulgar peste Dunăre, între oraşele Calafat şi Vidin. Termenul de contractare a fondurilor expiră la finele anului 2010.

Construcţia podului este întârziată cu mai mult de un an, ministrul bulgar al Transporturilor declarând, vineri, că lucrările de construcţie urmează să fie încheiate până în iunie 2010, iar podul poate fi dat în folosinţă la sfârşitul anului.

Autorităţile române şi cele bulgare au semnat acordul de construcţie a podului în martie 2000, însă implementarea efectivă a proiectului a fost amânată din cauza fondurilor insuficiente.

În prezent, singurul pod pe segmentul comun de Dunăre dintre România şi Bulgaria este cel dintre Giurgiu şi Ruse.

Dezvoltarea proiectului celui de-al doilea pod peste Dunăre va costa în total 226 milioane euro.

×
Subiecte în articol: redactie