Consumul de bere pe cap de locuitor a scăzut, anul trecut, la 81 de litri, de la 93 de litri în 2008, criza afectând astfel şi băutura preferată a românilor, potrivit unui studiu realiyat de asociaţia “Berarii României”.
Per total, vânzările de bere, în volum, s-au situat la 17,6 milioane de hectolitri, în scădere cu 13% faţă de 2008.În ceea ce priveşte preferinţele nu există nicio îndoială. Românii preferă berea produsă local.
"Românii preferă covârşitor berea produsă local, ceea ce explică ponderea relativ scăzută a importurilor, care se situează sub 1% din totalul vânzărilor", a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, Jan Derck van Karnebeek, noul preşedinte al asociaţiei "Berarii României" şi director general al Heineken România.
În ceea ce priveşte vânzările pe segmente de ambalaje, în 2009, berea la PET a avut cea mai mare cotă de piaţă, de 46,7%, urmată de berea la sticlă, cu 35,3%, la cutie, cu 14,8%, şi berea draft, cu 3,2%.