x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Românii caută maşini vechi

Românii caută maşini vechi

17 Sep 2009   •   00:00

Numai 6% dintre români intenţionează să-şi cumpere o maşină în următoarele şase luni, în scădere de la 9% anul trecut. Majoritatea românilor şi-ar achiziţiona un automobil second-hand, printre mărcile preferate numărându-se Volkswagen, Logan şi Opel, potrivit studiului MotoBus realizat de GfK.



În cazul adulţilor de până în 30 de ani, educaţi, provenind din gospodării mari, probabilitatea de a achiziţiona un automobil în următoarele şase luni creşte semnificativ, se arată în studiu. Peste jumătate dintre români, respectiv 55%, şi-ar cumpăra o maşină second-hand, în special cei care locuiesc în Ardeal, Banat, Crişana şi Maramureş, zone apropiate de graniţa cu ţările din Vest.

Criteriile cele mai importante criterii luate în calcul la alegerea unui automobil sunt preţul avantajos (36%), consumul redus de carburant (24%) şi marca (18%), în timp ce tipul de carburant folosit, modelul şi service-ul avantajos sunt cele care contează cel mai puţin.

BUCUREŞTENII AU CELE MAI MULTE MAŞINI
În funcţie de regiune, muntenii sunt foarte interesaţi de preţ, ardelenii de consumul redus, în vreme ce locuitorii din Banat, Crişana, Maramureş şi Muntenia de marca automobilului. În comparaţie cu bărbaţii, femeile sunt mai interesate de aspecte precum culoarea sau elementele de siguranţă ale maşinii pe care o conduc. Totodată, românii preferă în general să plătească cash pentru automobilul cumpărat, mai ales cei din mediul rural. Ponderea lor este, de altfel, în creştere cu 6% faţă de anul trecut. Creditele auto sunt cele mai puţin populare metode de plată, se mai arată în raport.

Doar 37% dintre români deţin o maşină proprietate personală, mai frecvent în Bucureşti şi zonele urbane. Mărcile preferate sunt Volkswagen, Logan şi Opel (60%), urmate de branduri precum Audi şi BMW. Peste jumătate dintre români declară că sunt posesori de Dacia (13% Logan şi 40% alte modele), urmate de Volkswagen şi Opel.

×
Subiecte în articol: economic