x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Românii folosesc mai mult smartphonurile în perioada pandemiei

Românii folosesc mai mult smartphonurile în perioada pandemiei

13 Mai 2021   •   12:04
Românii folosesc mai mult smartphonurile în perioada pandemiei

Circa 68,3% dintre români folosesc mai mult smartphonurile față de perioada dinainte de pandemia de COVID-19 și spun că aplicațiile le-au influențat obiceiurile de consum, arată datele Barometrului realizat de consultanţii Frames, la comanda platformei Factory 4.0.

Cele mai folosite aplicaţii mobile sunt cele de ştiri, social media, filme şi monitorizarea sănătăţii.

Totodată, 51,7% folosesc aplicaţiile mobile care îi conectează cu propriul corp, 18,7% cu maşina şi 14% cu casa. Printre aplicațiile preferate se află cele de shopping, productivitate - e-mail, documente, tabele, muzică, jocuri, mâncare - food delivery, reţete online, fitness, stil de viaţă, cursuri online, călătorii şi dating.

În același timp, 78,2% dintre gospodării au avut acces la reţele de Internet în 2020, cu 2,5% mai mult față de anul precedent. Astfel, 85,9% diintre persoanele cu vârste între 16-74 de an au folost internetul cel puțin o dată, cu 3,6% mai mulți comparativ cu 2019.

15,49 de milioane de persoane foloseau internetul în ianuarie 2021, cu 0,9% mai mulți decât în 2020, și existau  26 milioane de conexiuni mobile.

"Dincolo de subiectele de tip can-can, de senzaţionalul teoriilor privind 'Big Brother' & vaccinarea şi 5G, pentru majoritatea celor chestionaţi (87%), folosirea datelor personale de către aplicaţiile mobile nu reprezintă un motiv de îngrijorare. Acest lucru poate fi pus şi pe seama slabei conştientizări a pericolelor legate de securitatea cibernetică şi atitudinea generală faţă de protecţia datelor cu caracter personal şi a reputaţiei în mediul online. Numai 7,3% dintre respondenţi s-au arătat preocupaţi de securitatea datelor, iar 5,7% au evitat să răspundă, considerând că nu au informaţiile necesare. 57,8% au declarat că, atunci când accesează aplicaţiile mobile, o fac în primul rând de pe reţele wi-fi, iar 42,2% de pe reţelele mobile", arată raportul.

Priin urmare, 68,9% dintre români spun că aplicaţiile mobile le-au influenţat serios obiceiurile de consum. În plus, 82,9% din totalul persoanelor chestionate au afirmat că efectuează constant plăţi prin intermediul aplicaţiilor mobile pentru shopping, plăţi uzuale, filme, social media, health. Se observă și un interes crescut pentru educaţia online.

Interesul românilor se îndreaptă și spre folosrea tehnologiei pentru găsirea unui loc de muncă.  62,2% au folosit o aplicație moblă care să- ajute atunc când ș-au căutat un loc de muncă sau când au vrut să se perfecţioneze într-o nouă activitate.

Barometrul "RomanianApp. Cum au influenţat aplicaţiile mobile viaţa românilor" a fost realizat pe 650 de respondenţi, în perioada 6 - 9 mai 2021, prin chestionare online, telefonic şi email. Dintre aceștia, 56% au fost bărbaţi şi 44% femei, cu vârste cuprinse între 18-54 ani.
 

×
Subiecte în articol: smartphone pandemie