Consumul de mezeluri a scazut cu 10-12% in acest an, din cauza efectelor crizei economice, iar unii producatori au anuntat majorari de preturi de pana la 10%, determinate de scumpirea materiilor prime.
“Se cumpara si se consuma cu 10-12% mai putine mezeluri decat anul trecut. Sunt scaderi la toate categoriile de produse', a declarat Adrian Nicolaescu, directorul de marketing al companiei Caroli Foods, citat de Mediafax.
El a spus ca daca pana in acest an din cele trei categorii de consumatori - premium, mediu si economic - segmentul mediu era predominant, acum linia de demarcatie s-a mutat si majoritari sunt consumatorii din clasa economica.
Cauzele: TVA majorat, piata neagra, scumpirea carburantilor si a materiei prime
Sorin Minea, presedintele federatiei Romalimenta si proprietarul producatorului de mezeluri Angst Ro, spune sI el ca piata a scazut cu 7-11% in acest an. El pune diminuarea consumului pe seama majorarii TVA si pe cresterea pietei “gri'. Consumul ar putea scadea si in lunile urmatoare, pentru ca unii producatori estimeaza majorari de preturi.
“Pana la sfarsitul anului vor fi cresteri de preturi la mezeluri de pana la 10%, din cauza scumpirii materiei prime', a afirmat Daniel Dumitrescu, directorul de marketing al firmei Aldis din Calarasi.
Ionut Dejeu, directorul firmei FrigoMeat din Bihor, specializata in importul de carne, spune ca piata s-a diminuat cu pana la 30% in acest an, din cauza diminuarii puterii de cumparare a populatiei.
Si el estimeaza cresteri de preturi “spre 10%' in acest an, determinate in principal de scumpirea combustibilului si a energiei electrice.