x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Românii, mari amatori de rețele sociale. Platformele de socializare preferate

Românii, mari amatori de rețele sociale. Platformele de socializare preferate

de Redacția Jurnalul    |    14 Mar 2023   •   20:30
Românii, mari amatori de rețele sociale. Platformele de socializare preferate
Sursa foto: Hepta

Circa 93% dintre români petrec cel puțin o oră în fiecare zi pe rețelele sociale. Totodată, 48% stau peste trei ore pe platformele de socializare, arată un studiu realizat de Zitec și Ipsos.

În topul preferințelor se află Facebook, folosită de 86% dintre români, urmată de Intagram 69%. TikTok este în creștere accelerată, ajungând la 61%, de la 20% în 2021. Și Twitter a început să fie utilizat săptămânal de 30% dintre utilizatorii autohtoni de internet, depășind Linkedln, care  se află pe locul patru, cu 29%. 

Totodată, 48% dintre români stau peste trei ore pe zi pe rețelele sociale iar 21% peste patru ore. 

Însă 68% dintre internauți urmăresc cel puțin un influencer iar 43% fac achiziții de produse după ce acestea au fost promovate de către o vedetă online

Peste 60% dintre participanții la cercetare spun că se uită  la clipuri video, iar 29% consideră că reclamele online sunt relevante pentru ei. Astfel că 57% spun că reclamele îi amuză iar 48% nu le apreciază pe cele care promovează agende politice. Dar 50% decid să achiziționeze un produs după ce vizionează o reclamă online chiar dacă nu cunosc brandul. 

De asemenea, 61% dintre români aleg un produs online în funcție de preț însă 83% continuă să prefere magazinele fizice. Cu toate acestea, doar 58% dintre cei care cumpără îmbrăcăminte vor să meargă efectiv în magazine iar 59% acomandă online produse electronice. 

"Deşi reclamele au o influenţă puternică, 91% dintre respondenţi spun că se documentează uneori sau destul de des în mediul online înainte de a face o achiziţie. Românii preferă să afle informaţii despre produse în primul rând dintr-o prezentare video, abia apoi din descriere, iar 90% dintre ei consideră că adăugarea unei imagini 360 grade pe pagina unui produs le va influenţa decizia de cumpărare. De asemenea, şi numărul imaginilor de produs de pe un website este important. Peste 5 imagini, atâtea îşi doresc 85% din consumatorii să găsească pentru un singur articol", arată studiul.

Cercetarea a fost realizată la nivel național în februarie 2023 pe 500 de persoane cu vârste între 18 - 55 de ani. 

 

×