Nici piaţa bunurilor de lux nu a dus-o mai bine anul trecut în România, ajungând la un nivel de 350 milioane de euro, în scădere cu 30-35% faţă de anul anterior, potrivit unui raport emis de firma de consultanţă CPP Management Consultants.
Piaţa îşi va reveni însă anul acesta şi comparativ cu regiunea România nu a fost cel mai afectată, a declarat Oliver Petcu, director general CPP. Potrivit aceluiaşi raport, vânzările de bunuri de lux din Bulgaria şi Serbia s-au situat la nivelul de 250 respectiv 300 milioane de euro."Cele mai afectate pieţe din regiune sunt Bulgaria şi Ucraina, care îşi vor reveni abia în 2011, în timp ce vânzările de bunuri de lux în Ungaria şi Polonia au stagnat. Estimăm că, la fel ca pieţele din Cehia şi Serbia, industria de lux din România îşi va reveni în 2010", a spus Petcu.
Industria auto şi ambarcaţiunile de lux, cele mai afectate
În 2009, în România au fost înregistrate scăderi de 20-30% pe majoritatea segmentelor destinate produselor de lux, cel mai mare declin fiind raportat în industria auto şi ambarcaţiuni de lux. Singurul segment care s-a păstrat la nivelul din 2008 a fost reprezentat de centrele de spa.
În ceea ce priveşte cererea de bunuri de lux, Constanţa şi Iaşi se află în fruntea clasamentului.
"Pentru 2010, estimăm o scădere de cel mult 5% pentru majoritatea segmentelor şi o revenire totală a pieţei în perioada sărbătorilor de iarnă. De la aceste estimări sunt excluse segmentul auto şi yaht", a apreciat Oliver Petcu.