Ministerul Transporturilor negociază cu Ministerul Mediului deblocarea lucrărilor la Autostrada Bucureşti – Ploieşti, sistate din cauza Pădurii Surlari, care întâlneşte traseul şi care este inclusă în programul Natura 2000, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.
Ministerul Transporturilor negociază cu Ministerul Mediului deblocarea lucrărilor la Autostrada Bucureşti – Ploieşti, sistate din cauza Pădurii Surlari, care întâlneşte traseul şi care este inclusă în programul Natura 2000, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. “Să vedem cum deblocăm cele două puncte în care lucrările pentru Autostrada Bucureşti – Ploieşti sunt blocate. Avem două posibilităţi: fie accelerarea procedurilor de obţinere a acordului de mediu, fie scoaterea pădurii din programul Natura 2000”, a afirmat Orban. El a mai spus că ambele proceduri sunt la fel de complicate şi că nu poate spune cât va dura deblocarea lucrărilor. Ministerul Transporturilor are acord de mediu pentru construcţia autostrăzii, dar nu a obţinut unul şi pentru defrişarea pădurii în zona Moara Vlăsiei. Organizaţiile ecologiste au propus, ca măsură alternativă la defrişări, ca autostrada să traverseze cei 1,5 kilometri de pădure printr-un tunel sau printr-un traseu suspendat. Reprezentanţii organizaţiei neguvernamentale Eco- Civica susţin că, după calculele lor, costurile pentru defrişare, scoaterea rădăcinilor şi mutarea cernoziomului valoros aflat acolo depăşesc cheltuielile unei şosele suspendate pe distanţa de 1,5 km.
Citește pe Antena3.ro