21 ianuarie 2009
BMW, ÎN ŞOMAJConstructorul de automobile BMW va trimite în şomaj tehnic 28.000 de angajaţi de la patru uzine din Germania, începând cu luna februarie, transmite AFP. Măsura este destinată reducerii costurilor într-un mediu economic nefavorabil pentru sectorul auto şi ar putea să dureze până la sfârşitul lunii martie. Lucrătorii afectaţi de şomaj tehnic vor beneficia de “cel puţin 93% din salariul lor net”. Compania a mai apelat la această metodă şi în lunile trecute în cazul a câteva mii de angajaţi din Germania. Vânzările BMW s-au prăbuşit cu peste 25% în lunile noiembrie şi decembrie, comparativ cu perioada similară din 2007. (E.S)
MAGAZINE ÎNCHISE
Retailerul de produse electronice, electrocasnice şi
IT&C Flamingo va închide luna aceasta circa 15 magazine şi va amâna
planurile de extindere cu 1-2 ani, pe fondul crizei economice mondiale. “Vom închide
unităţi cu suprafeţe mici de vânzare, între 100 şi 200 de metri pătraţi. Vor fi
închise în special magazine Flamingo Computers, dar şi din reţeaua Flanco”, a
declarat Jiri Rizek, directorul executiv al grupului. Vânzările au scăzut în
decembrie cu 10% comparativ cu perioada similară din 2007, deoarece condiţiile
de creditare s-au înăsprit. Grupul nu închide magazinele Flanco World, cu
suprafeţe de peste 1.000 de mp. (E.S)
BURSA SCADE CU 4,83%
Bursa a scăzut, marţi, cu 4,83%, la cel mai redus nivel din
ultimii patru ani şi zece luni, într-o piaţă dominată de ordine de vânzare, în
special pe acţiunile SIF-urilor şi pe titlurile Erste, care au pierdut 8,1%,
respectiv aproape 15% din valorile de luni. “Probabil că mulţi dintre
investitori au reacţionat mai târziu la ştirile negative venite ieri (luni – n.r.) de la Comisia Europeană”, a declarat Adrian
Ceucă, directorul general adjunct al SSIF Broker, citat de Mediafax. CE a redus
semnificativ prognoza de creştere economică a României pentru 2009 şi 2010, de
la 4,7% la 1,75% şi, respectiv, de la 5% la sub 2,5%. (F.Z)
BECHTEL
Construcţia porţiunii Câmpia Turzii - Borş a Autostrăzii
Transilvania ar putea costa 2,4- 2,5 miliarde de euro, peste valoarea
contractului de realizare a întregului proiect de infrastructură, a declarat
Radu Berceanu, ministrul Transporturilor. Oficialul a afirmat că speră ca, până la sfârşitul
anului 2012, compania Bechtel să finalizeze porţiunea Câmpia Turzii-Borş,
pentru celelalte segmente una dintre variante fiind concesionarea, deoarece
ministerul nu poate plăti toate lucrările simultan. Berceanu a cerut un termen în
care constructorul speră să predea primii kilometri utilizabili ai Autostrăzii
Transilvania. (E.S)