x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Taxa de poluare dăunează grav leasing-ului auto

Taxa de poluare dăunează grav leasing-ului auto

de Diana Rucinschi    |    29 Aug 2008   •   00:00

Companiile de leasing se plîng de faptul că taxa de poluare conţine prevederi discriminatorii şi că le aduce prejudicii atît în ceea ce priveşte vînzările auto în leasing, cît şi diminuarea încrederii clienţilor în ele.



Companiile de leasing se plîng de faptul că taxa de poluare conţine prevederi discriminatorii şi că le aduce prejudicii atît în ceea ce priveşte vînzările auto în leasing, cît şi diminuarea încrederii clienţilor în ele. Motivul îl constituie operaţiunea de calcul a taxei, care, potrivit reglementărilor, este efectuată de administraţiile financiare, ce nu ar avea, potrivit societăţilor de leasing, capacitatea tehnică de a face faţă. “Decizia de calcul pentru noua taxă de poluare trebuie trimisă de Administraţia Fiscală în termen de două zile pentru persoanele fizice şi juridice şi de cinci zile pentru companiile de leasing. Din start se face o diferenţiere care ne dezavantajează, însă nu e singura problemă, pentru că acele cinci zile se transformă într-o perioadă de 11-15 zile, în cel mai bun caz, pentru că administraţiile financiare nu au capacitatea de a face faţă la 5.000 de solicitări de calcul pe zi, numai în ceea ce priveşte leasingul”, a declarat coordonatorul comitetului logistic din cadrul Asociaţiei Societăţilor Financiare ­ ALB România, Marian Niculescu.

Luni de aşteptare.
Adriana Ahciarliu, secretarul general al Asociaţiei Societăţilor Financiare, a completat afirmaţiile, precizînd că a auzit de clienţi care au trebuit să aştepte două luni pentru a intra în posesia autovehiculelor  în urma schimbărilor: “La acel termen se adaugă şi întîrzierea cauzată de RAR şi de procedura de înmatriculare. Colegii mei mi-au povestit de clienţi care au schimbat al doilea rînd de numere roşii, adică au aşteptat mai bine de două luni”. Companiile de leasing susţin că aceste prevederi sînt defavorabile şi statului, deoarece este întîrziată şi colectarea taxelor la buget: “Administraţiile financiare sînt obligate să verse, la finele fiecărei luni, sumele colectare la bugetul Ministerul Mediului, dar nu au capacitatea tehnică de a face acest lucru”. În aceste condiţii, ALB a solicitat autorităţilor să rectifice legea, astfel încît să le permită companiilor de leasing să îşi calculeze singure taxa de poluare şi să o plătească, urmînd ca administraţiile să păstreze numai atribuţii de control.

×
Subiecte în articol: economic