x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Traficul de internet și date a crescut cu 26% în perioada stării de urgență

Traficul de internet și date a crescut cu 26% în perioada stării de urgență

15 Iun 2020   •   13:42
Traficul de internet și date a crescut cu 26% în perioada stării de urgență

Traficul de internet şi date, înregistrat în perioada stării de urgenţă, a crescut, în medie, cu 26%, comparativ cu 60 de zile de dinaintea restricțiilor, arată datele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Traficul de internet şi date a crescut cu 30% în reţelele fixe şi cu 5% în reţelele mobile, iar traficul de voce s-a mărit cu 11%.

În privința volumului de voce şi date consumate, în perioada 16 martie - 15 mai 202), acesta a ajuns la 1,8 mii PB (+30% faţă de perioada anterioară) în reţelele fixe, respectiv de 0,2 mii PB (+5%) în reţelele mobile.

"Creşterea mai pronunţată a traficului de date în reţelele fixe poate fi corelată cu faptul că cei mai mulţi utilizatori s-au aflat la domiciliu în perioada stării de urgenţă, folosind mai degrabă conexiunea Wi-Fi a router-ului de internet fix decât internetul mobil, inclusiv pentru consumul de voce sau date pe dispozitivele mobile", precizează ANCOM.

Traficul de apeluri efectuate a crescut cu 11%, depăşind 13 miliarde de minute, din care 97% a fost înregistrat în reţelele mobile.

Intervalele orare cele mai aglomerate, din punctul de vedere al utilizării reţelelor de comunicaţii fixe şi mobile (internet şi telefonie), au fost: 18:00 - 19:00, în data de 22 martie 2020 (trafic de 2,3 PB, cel mai mare consum de internet şi date în reţelele fixe), între orele 11:00 - 12:00, pe data de 23 martie 2020 - cu 35 de milioane minute vorbite (cel mai mare consum de voce), respectiv între orele 20:00 - 21:00, în data de 25 martie 2020 - cu 0,25 PB, cel mai mare consum de internet şi date în reţelele mobile.

"Informaţiile transmise de operatori arată că, în general, aceştia au respectat recomandarea ANCOM de a nu suspenda serviciile pentru neplată, astfel încât chiar şi utilizatorii cu facturi restante şi cărora în condiţii normale le-ar fi trebuit suspendate serviciile, să poată beneficia în perioada stării de urgenţă de acces la internet şi telefonie", precizează Autoritatea.

ANCOM a analizat informaţiile transmise de către furnizori la finalul lunii mai 2020, comparând valorile de trafic din perioada stării de urgenţă în România (16 martie - 15 mai 2020), cu cele din perioada de timp anterioară (16 ianuarie - 15 martie 2020). 

×
Subiecte în articol: trafic internet date mobile