Operatorul aerian Lufthansa a transportat anul trecut, pe rutele din România spre Germania şi Italia, 600.000 de pasageri, în creştere cu peste 6% faţă de numărul călătorilor înregistraţi în 2008, în condiţiile în care compania a lansat o cursă din Bucureşti spre Milano şi a redus tarifele de zbor.
În 2008, Lufthansa a înregistrat circa 550.000 de călători pe rutele din şi spre România.
"România a devenit în ultimii ani o piaţă cheie în strategia de investiţii Lufthansa şi va continua această tendinţă. Anul trecut, în condiţiile crizei, am raportat pe piaţa din România un avans de 6% al numărului de pasageri transportaţi, iar unul dintre factorii care au contribuit la această creştere este introducerea zborului Bucureşti-Milano, din martie, prin Lufthansa Italia. În acelaşi timp, am decis să reducem tarifele de zbor şi am crescut cota de piaţă cu 18%", a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, directorul general de vânzări pentru România şi Moldova, Stefan Versemann.
Pentru 2010 compania estimează o creştere a numărului de pasageri din România, în condiţiile în care va majora frecvenţa curselor.
Astfel, din 28 martie, operatorul aerian va adăuga încă o cursă pe ruta Timişoara-Munchen, ajungând la trei zboruri zilnice. Din Munchen, călătorii pot alege conexiuni către 115 destinaţii.
În acelaşi timp, compania parteneră a Lufthansa, Austrian Airlines, va efectua şase zboruri pe săptămână pe ruta Bucureşti-Viena, faţă de cinci în prezent, şi va adăuga pe ruta Timişoara-Viena alte două curse pe săptămână.
O altă companie parte a grupului Lufthansa, SWISS, operează în prezent curse zilnice din România spre Zurich.
În urma lansării de curse noi şi a creşterii frecvenţei de zbor, Lufthansa va avea, împreună cu cele două companii partenere, Austrian Airlines şi SWISS, 178 de curse pe săptămână, cu retur, din România spre Frankfurt, Dusseldorf, Viena, Zurich şi Milano.
Anul trecut, cele trei companii au avut împreună un milion de călători pe rutele din România, dintre care 600.000 de pasageri au revenit companiei Lufthansa şi circa 300.000 operatorului Austrian Airlines. Restul au fost persoane care au călătorit cu SWISS.
Totodată, din 22 aprilie, Lufthansa va lansa un zbor pe ruta Chişinău-Munchen, care va fi operat zilnic, iniţial cu o aeronavă CRJ-900, iar din iulie, cu o aeronavă mai mare, Airbus A319.
"Chişinău are un potenţial semnificativ prin dezvoltarea unor domenii industriale importante de consum, cum ar fi cel textil. Am decis să lansăm această cursă datorită cererii în creştere din partea clienţilor", a afirmat directorul general al grupului Lufthansa pentru Europa Centrală, Tamur Goudarzi-Pour.
La nivel global, Lufthansa a transportat anul trecut peste 55 milioane de pasageri.
Grupul Lufthansa a avut o cifră de afaceri de 22,3 miliarde de euro, în scădere cu circa 10% faţă de 2008, înregistrând un profit operaţional de 130 milioane de euro. Grupul a încheiat anul trecut pe pierderi, înregistrând un rezultat negativ de 113 milioane de euro.